Förlossning i Ystad
Ngn som har fött där och vill berätta mer om sjukhuset?
Ngn som har fött där och vill berätta mer om sjukhuset?
födde inte där men blev förflyttad dit från lund eftersom jag bor i ystad. har bra erfarenhet från ystad. dom är jättegulliga och trevliga där, men som sagt förlossningen var på annan ort så kan inte uttrycka mig om hur de är gällande en förlossning.
HEj på dig!
Min kille föddes i Ystad 2003 och det var toppen folk hela vägen. Den enda ev nackdelen är lika som fördelen dvs att det är mindre på Ystads BB and tex i MAlmö
Jag hade valt samma BB igen!
Kram
Jag födde min son november 2006, allt var positivt, kan varmt rekomendera ystad. ska föda mitt andra barn där.
Någon som vet vem barnmoskan Signe Jansson var? Hon arbetade på Ystad BB när jag började engagera mig i förlossningsfrågor på 80-talet, och hon var en underbar eldsjäl som såg till att ystad BB vid sidan av Mora BB blev de första som gick in för att förlossningen skulle bli så harmonisk och naturlig som möjligt. Den trenden var på stark framåtmarsch då, men tyvärr verkar det nu ha gått tillbaks till att vara teknik istället för humanitet som ska råda när barnen kommer till världen.
Finns det något kvar på Ystad BB av Signe Janssons anda? Hon är nu tyvärr död. Jag tror hon dog i bröstcancer.