kalv kött, kan man äta det rosa?
Ja alltså, hur är det. behöver kalv noisetter vara genomstekta eller är de ok om de är lite rosa?
Fläskkött ska ju vara genomstekt medan nötkött kan ätas rött, men hur e de med kalv?
Ja alltså, hur är det. behöver kalv noisetter vara genomstekta eller är de ok om de är lite rosa?
Fläskkött ska ju vara genomstekt medan nötkött kan ätas rött, men hur e de med kalv?
JAAAAAAAAAAA!! Det ska med fördel serveras så. Genomstekt ska det absolut inte vara (om man inte föredrar det så förstås, det är ju upp till var och en) för det förstör ju det goda!
Det enda jag äter genomstekt är fläsk och kyckling
Har ätit råbiff på kalv (ingen höjdare) så det ska nog gå bra tror jag. Att den är lite rosa menar jag. Bara den är färsk.
Annars kan man väl kanske kolla på typ tasteline.com eller så för tips
oh tack, jag e livrädd för o äta nåt som inte är rejält tillagat o idag serverade sambon kalvnoisett, super gott,men tyvärr lite rosa o jag blev lite misstänksam, åt det dock med tanke på att nöt e ok rött. Ja färskt hoppas jag på, köpte det förra vec3kan o har varit f2ryst sen dess
Sett flera matprogram där de säger att fläskkött med fördel serveras rosa i mitten med
Nöt gör sig ju till sin fördel om det inte är lite rosa, annars blir det lätt segt.
Nöt ska vara rött! Fläsk och anka rosa!