• ce22

Mer mensvärk i vecka 11-12 ?

Hej!
    Har senaste dagarna känt mer sk molvärk i magen. Känns som mensvärk och det gör inte direkt ont utan känns mest obehagligt. Någon mer som har haft mer värk i de här veckorna? Har känt av en del foglossning i samband med värken, kan det ha ett samband kanske?

Är i v 10+6

• Svar på tråden Mer mensvärk i vecka 11-12 ?
  • Diorlover

växtvärk kan det oxå va

• netto666

jag är också i vecka 10, och har också de senaste dagarna börjat känna mer "värk" i magen...

• Liz80

halloj!

jag är i v 11.
    Har idag haft en del "mensvärk", obehagligt ont.
    Har dessutom haft lite ont liksom över skinkorna i ett par veckor, kan de va foglossning som är på gång?

• ce22

Ja min foglossning sitter över höfterna. i korsryggen och i skinkorna som strålar ner i benen.

Skönt att det inte bara är jag som har mensvärk. Kan tänka mig att det växer rätt fort vid den här tiden. Man blir så orolig av värken bara.

• Liz80

ce22-

de e precis så jag känner också...då e det säkert foglossning för mig med.
    Men du....oroa dig inte för värken.

Jag springer just runt överallt här och ber folk sluta oroa sig Flört...
    nu hjälps vi åt istället och ser poooooositivt på detta Glad. Det växer, tänk va stora vi ska bli, inte konstigt det gör ont!
    kram kram

• Maroschka

Klart du har växtvärk det växer ju så det knakar där inne nu

Jakob 060415 Han kommer aldrig få något syskon verkar det som
  • ce22
    Liz80 skrev 2007-12-15 23:06:15 följande:
    ce22-de e precis så jag känner också...då e det säkert foglossning för mig med.Men du....oroa dig inte för värken.Jag springer just runt överallt här och ber folk sluta oroa sig ...nu hjälps vi åt istället och ser poooooositivt på detta . Det växer, tänk va stora vi ska bli, inte konstigt det gör ont!kram kram
    Låter bra! Svårt att sluta oroa sig men samtidigt vill man njuta av sin graviditet. PÅ sätt och vis är det underbart att man verkligen känner hur det växer men samtidigt lite läskigt. Kram
  • ce22
    Maroschka skrev 2007-12-15 23:07:12 följande:
    Klart du har växtvärk det växer ju så det knakar där inne nu
    Ja det har du rätt i
  • Dalia

Jag har också värk till och från. I fredags trodde jag att jag skulle gå åt, men nu har det lugnat sig.

• ce22

Ja det verkar komma till och från. Här är det lite lugnare idag så nu börjar jag slappna av igen.

• ce22

Läste detta på Growingpeople. Skönt att läsa att det kan göra rejält ont och inte bara att man kan få molvärk.

Proportionellt växer livmodern snabbast under de tre första månaderna. Denna snabba tillväxt, den ökade genomblödningen och dragningar i de ligament som livmodern sitter upphängd i gör att en del kvinnor får ont långt ned i buken. Det kan vara allt från en molande värk till ordentligt stickande eller skärande smärtor. Ganska typiskt är att det gör ont när man ändrar kroppsställning, men det kan också göra ont när man är stilla. Dessa smärtor kallas för ligamentsmärtor.

Svar på tråden Mer mensvärk i vecka 11-12 ?