• Linda MI

Hyrbil på Gran canaria

Nästa vecka styr vi mot GC:) Någon som har haft hyrbil där med bilbarnstol? vi skall bo i Aurguinegin, så gärna där omkring om ni har erfarenhet.

• Svar på tråden Hyrbil på Gran canaria
  • hotten

företagen som hyr bilar har bilbarnstolar oxå, hertz mfl finns ju där... ett tips är att besök poerto mogan, väldigt olikt gc i övrigt, men tänk på hur du parkerar där annars kan du lätt få flera tusen kr i p-böten!!!

• Linda MI

Tack för tipset!Vi skall örsöka ta oss runt ett par dagar har vi tänkt. Svår trafik?

• Cocarola

Det är inga problem att hyra bilbarnstol när man hyr bil, men de är ofta inte av samma standard som vi är vana vid. Ofta framåtvända, med någon knepig liten vadderad båge framför barnet... Gör en bokning på internet i förväg, så kan ni fråga om vilken typ av bilbarnstol de har.

• hotten

de jag sett hos biluthyrningsföretagen (inte behövt själv) har då sett ut som de här hemma, dock alltså framåtvända som man kan ha även för små..

nja trafiken är egentligen inte så svår finns bra motorväg från laspalmas till poerto rico (ja lite längre oxå)
    men he he.. ja varför jag undviker hyra bil? vågar inte köra dessa slingrande smala bergsvägarna med stup ner i havet.. när man inte ens ser om man får möte utan får sinalera typ.. nej tack..(framför allt från poerto rico mot poerto mogan hållet) men annars så,,
    las palmas har mycket enkelriktat, men å andra sidan kör man väll inte så mycket mitt i city?

Svar på tråden Hyrbil på Gran canaria