• Fru Gustavsson

Virvlar runt i blonderingsprocessen! Från räv till blondin?

Har de senaste dagarna med intresse läst gamla trådar om hemmablonderandets kamp, och befinner mig mitt i det hela själv

Utgångsfärgen var en salig röra av råttfärgad utväxt, svartbruna partier och någon slags brun/beige/röd historia.

Efter en första blekning (Mood ultrablond) var kalufsen som väntat röd som en rävaröv.
     Efter blekning nummer två (L1 extrem blondering, märke?) syntes inte det minsta skillnad. Hmpf..
    I med Mood ultra igen, med resultatet blonda rötter och ljusorangeskiftande rödblonda längder.
    Till sist åkte Mood pärlblond i en dryg halvtimme, och nu har jag en rödlätt blondaktig nyans, som får vara medans håret återhämtar sig ett tag.

Har blekt och lyckats hemma förr, VET vilken kamp det är att vinna över diverse oönskade skiftningar. Har nyligen klippt håret rätt rejält så det mesta är i någorlunda skick.

Men sitter och funderar.. vad gör jag bäst i att ta för nyans nästa runda, som förhoppningsvis blir den sista?

Pärlblond verkar funka bra på gula skiftningar, askblond sägs motverka det röda.
    Men för att bli förvirrad har jag hört bägge delarna och till och med det motsatta!
    Vill bli lite ljusare men inte mycket, vill bara få fram en naturlig, lite beige/askig blond färg i håret.
    Bort med rävslingorna alltså!

Kameran är urladdad, så bild finns inte, men länkar till en bild som är ungefär som den nyans jag har nu:
    images.google.se/imgres%2Bhawkins_wideweb__430x335.jpg&imgrefurl=www.smh.com.au/articles/2004/07/29/1091080382670.html&h=335&w=430&sz=21&hl=sv&start=7&tbnid=Lho3KeYrOQTHHM:&tbnh=98&tbnw=126&prev=/images%3Fq%3Dstrawberry%2Bblonde%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26sa%3DG

(haha, kul att vara lookalike till mr. Trump..)

Och ungefär sådanhär färg skulle vara trevligt att uppnå:

www.wallpaperbase.com/wallpapers/celebs/katehudson/kate_hudson_5.jpg

Nån med goda råd?

Grattis till min lilla kludd som fyller 1 år i dagarna!PUSSPUSSPUSS!!!
  • Svar på tråden Virvlar runt i blonderingsprocessen! Från räv till blondin?
  • Lii1

köp avfärgning först om du har en stark färg före .. Sen färga de till den färgen du vill ha.avfärgningen gör ditt hår MYCket ljust men måste alltid färga de efter..Jag har gjort de när ja har misslyckats med att färga mitt hår mörkt så jag fick fortsätta vara ljus iallafall ;) Lycka till.. jag lyckades efter den avfärgningen

• SatuSv

ojojoj...att slinga brukar fungera bäst.håller själv på att bli blond,men har gått till frisören,o jag måste gå dit 2ggr till o göra slingor sen är det blondt!
    har oxå försökt avfärga o hålla på så där hemma,men billigaste är nog frisören

• Fru Gustavsson

tack för svaren Jo, tänker alltid när jag är i denhär härvan att frissan hade lönat sig, men nu är det sluttampen kvar bara.
    Stör mig bara så oerhört på mina längder som är sin fula Donald Trump-räv-nyans av beigeblondorangelätt, det verkar som de är fasligt envisa.
    Har för mig att jag läst/hört att ytterligare försök till att ljusa upp sådant inte fungerar om man inte väntar ett tag och låter håret vila mellan varven? Nån som vet?

• SatuSv

Har läst att silvershampo hjälper mot det orangea.testa med att göra slingor efter några dar,o låt medlet då verka bara på längderna.
    Frisören gjorde på mig först avfärgning (hade själv testat en blondering som blev katastrof),sen la han på jätte ljus brun färg o gjorde folieslingor.han rekomenderade att om man ska bli blond så e bästa sättet slingor o slingor o sen igen slingor ...tur att jag klippte av halva håret 2v sen

eller så kan du ju ringa till nån salong o bara fråga hur du ska göra..

• Fru Gustavsson

Ska satsa på slingvarianten nästa gång, det verkar som att det är det bästa! Men just nu känns det som att inget alls skulle bita på de där räviga partierna, de verkar svååååra att få rent blonda! VILL inte se ut som Donald Trump, så håll tummarna att nästa försök blir det som gör susen
    Annars får jag nog ge mig för ett tag och tona över nån mellanblond variant som täcker det räviga och de äggiga rötterna för ett tag framöver...*s*

• Fru Gustavsson

tjenahej, räven igen Längtar sååå efter att få ge mig på håret igen, och sitter som bäst och söker nätet runt efter bästa tipset på askblond nyans till mitt (faktiskt lite mindre) Donald Trump-rödlätta hår. Har läst ett par goda recensioner på Loréal Excellence extra ljus askblond och undrar om några fler kört denna i sitt halvfärdiga blonderade hår och blivit nöjda?

(Om jag fattat det hela rätt är den snäppet mildare än "vanliga" blonderingar också, och det är ju fint det)

• blondtjej

jag håller på med exakt samma sak som du
    Har blonderat det tre gånger på 1½ vecka och kör silverschampo i varje dag.. visst blir det bättre, men inte perfekt!!

Jag ska färga i i ljus askblond snart, men jag tar det lite lugnt just nu!! Har också haft moods pärlblond och en gång med den ljusa blonderingen! Jag tycker det märket är bäst (och billigast).

Jag har gjort detta många ggr förr, och jag har ett tåligt hår som tur är

• Nathalie009

Ja det är väll bara bleka å bleka å bleka, som sagt d lättaste e å göra slingor för snyggast resultat..

Ja har haft mörkbrunt hår å har en kompis som e frisör så hon har slingat det 2 ggr nu inom ett halvår me både slinghätta å folieslingor, så nu e d någorludna ljust men funderar på å köpa en sling blondering o fylla i lite slingor så d ser bättre ut, men vet inte om jag vågar? haha

• Fru Gustavsson
    Nathalie009 skrev 2007-12-18 14:29:09 följande:
    Ja det är väll bara bleka å bleka å bleka, som sagt d lättaste e å göra slingor för snyggast resultat..Ja har haft mörkbrunt hår å har en kompis som e frisör så hon har slingat det 2 ggr nu inom ett halvår me både slinghätta å folieslingor, så nu e d någorludna ljust men funderar på å köpa en sling blondering o fylla i lite slingor så d ser bättre ut, men vet inte om jag vågar? haha
    Du verkar ju ha ett strålande bra utgångsläge för att fylla på egna slingor hemma, jag skulle absolut ha gjort det om mitt hår var nästan helt blont och jämnt i färgen
    Joo, klart slingor skulle ge absolut snyggast resultat men jag har nån slags böjelse för att blondera det och fixa till det på det viset, det är så kul när man en dag äntligen har nått i mål, liksom Och har inte tålamod att vänta på att slingorna ska göra mig blond, så håll tummarna för att jag får rätt färg till helgen!
    blondtjej skrev 2007-12-18 11:03:34 följande:
    jag håller på med exakt samma sak som duHar blonderat det tre gånger på 1½ vecka och kör silverschampo i varje dag.. visst blir det bättre, men inte perfekt!!Jag ska färga i i ljus askblond snart, men jag tar det lite lugnt just nu!! Har också haft moods pärlblond och en gång med den ljusa blonderingen! Jag tycker det märket är bäst (och billigast).Jag har gjort detta många ggr förr, och jag har ett tåligt hår som tur är
    Kul med fler i processen! Ja, jag tycker pärlblond verkar bra, men undrar om inte askblond skulle ta bort de allra mest orange reflexer jag har... är lite orolig att det skulle bli grön/grått, men har läst så många som fixat det med just askblond?
    (en sak jag inte fattar med Mood är: på deras hemsida står det att pärlblond är perfekt för att ta bort gula skiftningar, men att askblond inte ska användas för att göra det. Hmm, pärlblond är väl just ljus askblond om jag fattat det rätt? )
  • blondtjej

det är ju en jäkla djungel
    Jag håller igen just nu på färgandet, men det är ju ganska orange, men det har ju varit värre!! Hehe!

När är det dags för dig igen och vad ska du göra då?

Svar på tråden Virvlar runt i blonderingsprocessen! Från räv till blondin?