Virvlar runt i blonderingsprocessen! Från räv till blondin?
Har de senaste dagarna med intresse läst gamla trådar om hemmablonderandets kamp, och befinner mig mitt i det hela själv
Utgångsfärgen var en salig röra av råttfärgad utväxt, svartbruna partier och någon slags brun/beige/röd historia.
Efter en första blekning (Mood ultrablond) var kalufsen som väntat röd som en rävaröv.
Efter blekning nummer två (L1 extrem blondering, märke?) syntes inte det minsta skillnad. Hmpf..
I med Mood ultra igen, med resultatet blonda rötter och ljusorangeskiftande rödblonda längder.
Till sist åkte Mood pärlblond i en dryg halvtimme, och nu har jag en rödlätt blondaktig nyans, som får vara medans håret återhämtar sig ett tag.
Har blekt och lyckats hemma förr, VET vilken kamp det är att vinna över diverse oönskade skiftningar. Har nyligen klippt håret rätt rejält så det mesta är i någorlunda skick.
Men sitter och funderar.. vad gör jag bäst i att ta för nyans nästa runda, som förhoppningsvis blir den sista?
Pärlblond verkar funka bra på gula skiftningar, askblond sägs motverka det röda.
Men för att bli förvirrad har jag hört bägge delarna och till och med det motsatta!
Vill bli lite ljusare men inte mycket, vill bara få fram en naturlig, lite beige/askig blond färg i håret.
Bort med rävslingorna alltså!
Kameran är urladdad, så bild finns inte, men länkar till en bild som är ungefär som den nyans jag har nu:
images.google.se/imgres%2Bhawkins_wideweb__430x335.jpg&imgrefurl=www.smh.com.au/articles/2004/07/29/1091080382670.html&h=335&w=430&sz=21&hl=sv&start=7&tbnid=Lho3KeYrOQTHHM:&tbnh=98&tbnw=126&prev=/images%3Fq%3Dstrawberry%2Bblonde%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26sa%3DG
(haha, kul att vara lookalike till mr. Trump..)
Och ungefär sådanhär färg skulle vara trevligt att uppnå:
www.wallpaperbase.com/wallpapers/celebs/katehudson/kate_hudson_5.jpg
Nån med goda råd?