• Anonym

gravid och platt rumpa,varför?

Ja varför blir rumpan platt när man är med barn? Min blev de nu iaf och hoppas den inte är de sen eller kommer den se ut som den gör nu efter förlossningen? jisses de hoppas jag inte! klart de kanske är individuellt men jag hade inte sån här rumpa innan :)

• Svar på tråden gravid och platt rumpa,varför?
  • Fusion

du har väl suttit stilla för mycket ..hihi

• Teskedsmamman

Min försvann!!! Och jag har inte sett den än,men så är den minste bara 4½ mån

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym

haha ok! men de kan väl vara för att svanken försvinner när man är höggravid me kanske :)
    step up som gäller sen :)

• Anonym (platt)

Jag drabbades av plattröv under graviditeten - från att ha varit ganska putrumpig gick jag till att se ut som en lagårdsdörr bakifrån (och även från sidan om man bortser från magen då ) . Jag kan trösta dig med att bakdelen kommer tillbaka efter ett tag, kommer inte ihåg hur länge det tog men nu ser jag iaf ut som innan graviditet.

• Anonym

good! :) skönt att höra,man vill ju inte bli ett ras för att man blir mamma liksom..hehe!

• Hertha

Jag var också helt platt om rumpan under min graviditet. Men allteftersom magen försvann så dök rumpan upp. Det var helt enkelt resten av mig som var så jäkla stort att rumpan inte syntes ;-D

• Anonym

Hjälp, blir rumpan verkligen platt när man är gravid? Jag längtar ju så efter en liten, men har ju världens läckraste rumpa nu! Jag är så himla nöjd med min rumpa (är mindre nöjd med resten så jag vill verkligen ha kvar min fina rumpa) men måste man offra den för en grav?
    Inget världsligt problem men...

• Anonym

thihi :) ja man e ju bra stor nu till och me mina dkupa bröst ser små ut nu A kupa :)

• Teskedsmamman

Men jag har aldrig gått upp direkt i vikt! Som mest 7 kg! de andra två graviditeterna 1 kg resp 5 kg.... Maken säger iofs att rumpan är ok när jag ligger på mage... men vaffan, det kan jag ju inte göra jämt

Det blir väl lite träning sedan, fast jag tror jag börjar märka skillnad med allt spring efter ungarna

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym (plattis)

Anledningen till att rumpan blir platt under graviditeten och när man fött barn är att bäckenet tippas för att barnet ska kunna födas fram. Helt naturligt alltså, och för det mesta går det tillbaka av sig självt.

Svar på tråden gravid och platt rumpa,varför?