veronicaq skrev 2007-12-29 02:24:05 följande:
låt de växa vilt tycker jag!älskar det på småkillar!
Ja, jag är lite sugen på det, tycker också att det är gulligt när det ser lite vildvuxet ut. :) Grejen är ju bara att han har ganska tjockt och tungt hår, så det ligger ju så prydligt hela tiden, lägger sig i sidbena och ser nästan vattenkammat ut. :P
digimax skrev 2007-12-29 07:08:13 följande:
min minsta vägrar klippa sej så vi låter det vara.Det lilla vi klipper är det vid ögonen,så det inte hänger ner annars ser han ut som en långhårig lite kille nu men ack så söt
Jag ska nog låta håret vara så länge som möjligt iaf, är inte sugen på att klippa det egentligen.. Speciellt inte luggen, funderar på om man kan göra någon slags halvlång snedlugg och lite kortare runtom.. Men jag vet inte, skulle vara kul att hitta någon sida att kika runt på så man kan få lite idéer. Hans hår växer inte speciellt fort heller så klipper jag fel får han lida i månader för det.. ;) Är i stort sett bara luggen och i nacken som har fått lite längd. :)
skriva skrev 2007-12-29 11:23:55 följande:
Suck... min 20-månaders (med frodigt hår) ser ut som en korsning av Gustav Vasa och the Beatles, nån sorts pott-page har jag fått till. Och ibland lägger sig allting liksom framåt från en punkt bak på huvudet och det ser ännu värre ut, fast liksom sött och roligt samtidigt.Jag gör mitt bästa för att tagga till det och klippa upp det lite, men det slutar ändå med Vasa/Beatlesstajl. Enda gången man får klippa honom är när han står och diskar och då får man vara snabb.Egentligen vill jag att han ska ha tofsar.
Åh! Nu blev jag besviken, jag blev ju jättesugen på att få kika på Gustav Vasa/Beatles-frisyren men det fanns ju ingen bild! Det lät iaf gulligt. :)
emmsan123 skrev 2007-12-29 11:31:23 följande:
Jag klipper sonen själv, det är väldigt tålamodsprövande Men det brukar bli rätt bra ändå. Jag klipper i mest i nacken och på sidorna och rundar runt öronen. Sen blir polisongerna lite lite längre. Luggen försöker jag tagga lite så att det inte blir rakt avklippt och så håller jag efter längden mitt på huvudet litegrann, det kan få vara lite längre. Jag är självlärd kan man säga, har experimenterat med den stackars pojken sen han var 11 månader Det började med att han störde sig på att håret killade honom i öronen, så han kliade sig jämt, även med lingonsylt på fingrarna, det var då saxen åkte fram första gången
Att fixa frisyren med mat på händerna känner jag igen! Olivers tvillingsyster brukar fösa undan sin lugg på morgonen (om jag inte hunnit sätta i snodden) med smöriga frukostfingrar, blir lite elvis-känsla över det. :P
Tack allihop för tipsen iaf! Ska googla vidare lite också, någonstans måste det väl finnas barnfrisyrsidor? (Och hoppas att jag fick till citat-svaren nu, sist jag skulle svara på mer än ett så blev det citat av rubbet..) :)