• Graboid

Frisyr till pojkar, ca 2år?

Behöver tips på vad man kan göra med en liten pojkes kalufs. Har googlat lite men hittar ingen bra sida att kika runt på.(skulle bli jätteglad om någon har lyckats hitta någon bra sida!) Vill inte bara köra rakt av med maskin, det får ju gärna vara lite längd! Men enkelt och praktiskt ändå. Någon?

• Svar på tråden Frisyr till pojkar, ca 2år?
  • MuminMy

Min kille har inte så mycket frisyr - har faktiskt mest klippt honom själv Han har lite längre hår så jag håller efter det i nacken, börjar faktiskt bli lite tjockt, sedan klipper jag av det rakt av vid öronen och så är luggen lite "slitet taggig".

Jag gillar inte "maskinkort" hår, det ser så vuxet ut, jag tycker barn ska ha llite längre hår

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Graboid

Nej, min son har jag bara kapat några mm av luggen på för den hängde rakt i ögonen, tänker dra ut på klippningen in i det längsta! Men jag har noll ideér när det gäller hur det ska klippas, har inga bilder alls i huvudet, inte som är enkla iaf.. Och en del som man sett som är söta ser ju ut att kräva styling och det känns väl inte så vettigt. :P Det blir jag som hackar lite med saxen här med, går knappt själv till frisören så jag har inga planer på att släpa dit en 1,5-åring. ;) Funderar lite smått på att hålla det ganska kort på sidor och i nacken och köra en pop-synth frisyr med lite längre snedlugg...Frågan är ju bara om man får till det..

• Triple Trouble

gå till en frisör, vi ska boka tid till vår tvååring nu, är ju helt omöjligt att få henne att sitta still, sen blir det inte så jättebra heller.

Jag tycker lite kortare på sidan och lägre uppepå är coolt

• veronicaq

låt de växa vilt tycker jag!

älskar det på småkillar!

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • miss chilli

Mina pojkar har aldrig varit hos frisören utan jag har klippt dom. De ser oftast ut som små flickor båda 2 .

• digimax

min minsta vägrar klippa sej så vi låter det vara.
    Det lilla vi klipper är det vid ögonen,så det inte hänger ner annars ser han ut som en långhårig lite kille nu men ack så söt

• skriva

Suck... min 20-månaders (med frodigt hår) ser ut som en korsning av Gustav Vasa och the Beatles, nån sorts pott-page har jag fått till. Och ibland lägger sig allting liksom framåt från en punkt bak på huvudet och det ser ännu värre ut, fast liksom sött och roligt samtidigt.

Jag gör mitt bästa för att tagga till det och klippa upp det lite, men det slutar ändå med Vasa/Beatlesstajl. Enda gången man får klippa honom är när han står och diskar och då får man vara snabb.

Egentligen vill jag att han ska ha tofsar.

• emmsan123

Jag klipper sonen själv, det är väldigt tålamodsprövande Men det brukar bli rätt bra ändå. Jag klipper i mest i nacken och på sidorna och rundar runt öronen. Sen blir polisongerna lite lite längre. Luggen försöker jag tagga lite så att det inte blir rakt avklippt och så håller jag efter längden mitt på huvudet litegrann, det kan få vara lite längre. Jag är självlärd kan man säga, har experimenterat med den stackars pojken sen han var 11 månader Det började med att han störde sig på att håret killade honom i öronen, så han kliade sig jämt, även med lingonsylt på fingrarna, det var då saxen åkte fram första gången

• Graboid
    veronicaq skrev 2007-12-29 02:24:05 följande:
    låt de växa vilt tycker jag!älskar det på småkillar!
    Ja, jag är lite sugen på det, tycker också att det är gulligt när det ser lite vildvuxet ut. :) Grejen är ju bara att han har ganska tjockt och tungt hår, så det ligger ju så prydligt hela tiden, lägger sig i sidbena och ser nästan vattenkammat ut. :P
    digimax skrev 2007-12-29 07:08:13 följande:
    min minsta vägrar klippa sej så vi låter det vara.Det lilla vi klipper är det vid ögonen,så det inte hänger ner annars ser han ut som en långhårig lite kille nu men ack så söt
    Jag ska nog låta håret vara så länge som möjligt iaf, är inte sugen på att klippa det egentligen.. Speciellt inte luggen, funderar på om man kan göra någon slags halvlång snedlugg och lite kortare runtom.. Men jag vet inte, skulle vara kul att hitta någon sida att kika runt på så man kan få lite idéer. Hans hår växer inte speciellt fort heller så klipper jag fel får han lida i månader för det.. ;) Är i stort sett bara luggen och i nacken som har fått lite längd. :)
    skriva skrev 2007-12-29 11:23:55 följande:
    Suck... min 20-månaders (med frodigt hår) ser ut som en korsning av Gustav Vasa och the Beatles, nån sorts pott-page har jag fått till. Och ibland lägger sig allting liksom framåt från en punkt bak på huvudet och det ser ännu värre ut, fast liksom sött och roligt samtidigt.Jag gör mitt bästa för att tagga till det och klippa upp det lite, men det slutar ändå med Vasa/Beatlesstajl. Enda gången man får klippa honom är när han står och diskar och då får man vara snabb.Egentligen vill jag att han ska ha tofsar.
    Åh! Nu blev jag besviken, jag blev ju jättesugen på att få kika på Gustav Vasa/Beatles-frisyren men det fanns ju ingen bild! Det lät iaf gulligt. :)
    emmsan123 skrev 2007-12-29 11:31:23 följande:
    Jag klipper sonen själv, det är väldigt tålamodsprövande Men det brukar bli rätt bra ändå. Jag klipper i mest i nacken och på sidorna och rundar runt öronen. Sen blir polisongerna lite lite längre. Luggen försöker jag tagga lite så att det inte blir rakt avklippt och så håller jag efter längden mitt på huvudet litegrann, det kan få vara lite längre. Jag är självlärd kan man säga, har experimenterat med den stackars pojken sen han var 11 månader Det började med att han störde sig på att håret killade honom i öronen, så han kliade sig jämt, även med lingonsylt på fingrarna, det var då saxen åkte fram första gången
    Att fixa frisyren med mat på händerna känner jag igen! Olivers tvillingsyster brukar fösa undan sin lugg på morgonen (om jag inte hunnit sätta i snodden) med smöriga frukostfingrar, blir lite elvis-känsla över det. :P

Tack allihop för tipsen iaf! Ska googla vidare lite också, någonstans måste det väl finnas barnfrisyrsidor? (Och hoppas att jag fick till citat-svaren nu, sist jag skulle svara på mer än ett så blev det citat av rubbet..) :)
  • Graboid

Äsch.. Blev ju lika illa igen. Men det går kanske att se vilka rader som är mina svar iaf. :)

• Lisa1977
    skriva skrev 2007-12-29 11:23:55 följande:
    Suck... min 20-månaders (med frodigt hår) ser ut som en korsning av Gustav Vasa och the Beatles, nån sorts pott-page har jag fått till. Och ibland lägger sig allting liksom framåt från en punkt bak på huvudet och det ser ännu värre ut, fast liksom sött och roligt samtidigt.Jag gör mitt bästa för att tagga till det och klippa upp det lite, men det slutar ändå med Vasa/Beatlesstajl. Enda gången man får klippa honom är när han står och diskar och då får man vara snabb.Egentligen vill jag att han ska ha tofsar.
    Känner igen mig i det...har bara inte kommit på vem det är som har sån frissa...
    Jag får hålla på i flera dagar med att klippa min groda, men nu sist så gick det faktiskt riktigt bra. Blev lite flikar ner i nacken, underhåret liksom. Men annars så är det värsta pott frisyren. Tror jag ska ta honom till en frisör nu till 2 års dagen i feb. Bara att hoppas på att han sitter stilla...
  • Min son å ja

Min son har en jätte virvel bak å ganska högt upp.. Pluss att det växer mer högst uppe på huvudet, precis ovanför bakhuvudet.. Så han har värsta stubben uppe på huvudet å långt medans det andra e kortare.. haha.. Brukar raka av det eftersom det inte e så lätt med en frisyr när han har det så.. jag å min brorsdotter har samma sätt på utväxten.. Långt ovanpå huvudet å det står rakt upp utan att man kan göra nått e de... skit jobbigt, men va ska man göra..

♥♥Mamma till Liam 05-08-05!! BonusMamma till Gabriella -00 & Marcus -03♥♥
  • LeoNo4AleXo6

Har en långhårig liten herre på 3-år här hemma..
    Måste väl också till frissan snart, men drar mig så, hehe!!!

Fram tills nu har farmor klippt, enda gången hos frissan vart så misslyckat.

Behöver också tips på lite längre "pojkfrillor"! Skrattande

• Linny

Sonen har rakt och tjockt hår. Klipper lite kortare på sidorna och så taggigt uppe på. Oftast ligger det lite hur som ändå Det är otroligt svårt att klippa sonen så vi försöker så gott vi kan

Finns bilder i galleriet om du är nyfiken

• Lejonmamman

håller med nån ovan, jag gillar när det är lite kort bak och på sidorna och längre ovanpå. pottfrisyr heter det va ?!

min kille är inte klippt på länge och nu har han fått lite lockar i nacken och det är så sött så jag kan inte klippa av det så han får också bli långhårig som resten av familjen.

treo-pojken är himla söt
    www.garbergs.se/kampanjer/

• skriva

Graboid: kanske lägger jag upp en Vasa/Beatesbild imorgon. Det blir ändå inget nyårsfirande här eftersom den lilla skatten har feber och hosta.

Svar på tråden Frisyr till pojkar, ca 2år?