• Anonym (Jobbigt)

Alltid klåda ca 1 vecka innan mens, vad kan det vara?

Nu blir jag snart galen på klådan och svedan som kommer i ungefär en vecka innan mens. Nu är det tredje gången. Det kliar och om jag kliar så svider det massor sen. Lite konstiga flytningar har jag också, lite gryniga ungefär.
    Det är inte inuti slidan utan utanför, mellan slidan och klitoris ungefär.

Jag har testat mig för klamydia på klamydia.se första gången när det kliade så med det var negativt. Men eftersom det återkommer vid samma tidpunkt varje månad så måste det ju vara något annat.

Någon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Alltid klåda ca 1 vecka innan mens, vad kan det vara?
  • Lizen1982

Låter som svamp tycker jag.

Jag har haft så innan men också några gånger.

Mamma till en liten prinssensa MOA 060821
  • Anonym (Jobbigt)

Borde inte svamp kännas hela tiden?

• Anonym (oxå)

Anonym (Jobbigt) skrev 2007-12-16 09:45:45 följande:

Nu blir jag snart galen på klådan och svedan som kommer i ungefär en vecka innan mens. Nu är det tredje gången. Det kliar och om jag kliar så svider det massor sen. Lite konstiga flytningar har jag också, lite gryniga ungefär.Det är inte inuti slidan utan utanför, mellan slidan och klitoris ungefär.Jag har testat mig för klamydia på klamydia.se första gången när det kliade så med det var negativt. Men eftersom det återkommer vid samma tidpunkt varje månad så måste det ju vara något annat.Någon som vet vad det kan vara?
    Jag har liknande men bm sa att det är nån slags irritation, hudförändring eller så. Köp en salva som är mild på apoteket och prova för att minska obehagen. Lufta så ofta du kan, det hjälper för mig att det inte är tätt jämt.
  • Anonym (Jobbigt)

jag har en salva hemma för underlivet som jag har köpt på apoteket, vit tub med rosa kork. Kanske ska använda den. Jag gjort det lite sporadiskt bara.

• Anonym

Jag har exakt samma som dig TS, har haft i flera år, hur skumt som helst. BM vet väl inte riktigt vad det beror på förutom att PH-balansen ändras. Men jag brukar smörja med olivolja och det fungerar faktiskt!!

• Anonym (same)

Så hade jag oxå, varje månad, typ svamp.

Har inte haft det sen jag började dricka Aloe Vera !

• Anonym (Jobbigt)

Det finns nåt som det görs reklam om på TV för PH-balansen i underlivet. Kommer dock inte ihåg vad det heter. Kanske värt att testa? Någon som vet vad jag menar? Inte pevaryl-reklamen.

• Anonym (ok)

jag har fått så efter jag böt p-piller sort.
    har aldrig känt så innan och fösta gången trodde jag det var svamp men det gick ju över av sig själv på nån dag och så nu innan denna mens var det lika dant.

skönt att höra fler som har det så, blev lite orolig där ett tag.
    man får testa oliv olja då eller aloe vera.
    var kan man köpa sånt!! Aloe vera alltså.

• Anonym (Jobbigt)

Just det, kanske ska säga att jag inte äter preventivmedel. Om det nu kan spela någon roll.

• Anonym (oxå)
    Anonym skrev 2007-12-16 10:01:46 följande:
    Jag har exakt samma som dig TS, har haft i flera år, hur skumt som helst. BM vet väl inte riktigt vad det beror på förutom att PH-balansen ändras. Men jag brukar smörja med olivolja och det fungerar faktiskt!!
    Det skumma är att ingen riktigt verkar veta vad det är eller vad det beror på. Jag fick svävande svar tyckte jag från min bm.

Jag var så säker på att det var nån könsjukdom men icke. Har haft så i flera år nu fast de senaste månaderna har det av nån anledning varit mildare.

Skulle va trevligt att veta vad det är.
  • Anonym (same)

Jag köper min Aloe Vera från en återförsäljare från

www.foreverliving.se/

De ÄR riktig Aloe Vera, inte mest vatten !

Nu har jag gjort en en test o vart utan ett par veckor, direkt fick jag tillbax kliet innan mens och min mage blev helt i obalans....ska börja dricka igen !!

Svar på tråden Alltid klåda ca 1 vecka innan mens, vad kan det vara?