• KamJo

Tips på roliga sällskapsspel!

Tänkte köpa ett sällskapsspel i julklapp, så nu vill jag ha era tips på era favoritspel!
    Maxpris ca 400-500 kr

Idag är första dagen på resten av mitt liv
  • Svar på tråden Tips på roliga sällskapsspel!
  • Lizard19

Galenpannan är sjukt roligt =)

Lika rappa kalja... =)

Ost ost ta i hyveln
  • sofialisa

singstar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• W W

beror ju på vilka som ska spela men det finns inget som slår tp

• KamJo

Ska skriva upp, tack så mycket för tipsen!

Ös på med fler tips så får jag se vad det finns i affären sedan!!!

• Lizard19

Jo just de ja "vem får sista ordet" är hel crazy roligt =)

Ost ost ta i hyveln
  • KamJo

Jag hade tänkt att köpa det till svärföräldrarna, så det blir mest vuxna som spelar

• Lizard19

Jag spelar alla dessa spel med mina päron och de tycker de är jätte roliga =)

Ost ost ta i hyveln
  • Mumu

Alias, När och Fjärran, Scattergories

Bäst just nu: Min nya mössa...
  • KamJo

å tusen tack för alla svar!

• W W
    KamJo skrev 2007-12-16 11:35:05 följande:
    Jag hade tänkt att köpa det till svärföräldrarna, så det blir mest vuxna som spelar
    isf så har de inget tp så ska de ha ett!! hör till att det ska finnas ett i varje hem..
  • Tokmia

Taboo är sjukt roligt. Man ska förklara ord utan att säga vissa ord. Till och med sambo som hatar att spela spel gillar det.
    Gott om skratt blir det.

• filurar

Rappakalja är vårt absoluta favoritspel just nu. Riktigt kul om man har medspelare med lite fantasi. Det gäller att hitta på trovärdiga förklaringar till vad ett visst ord betyder. Sedan finns det olika varianter av spelet där man okså ska hitta på vad en viss film handlar om, vad en förkortning betyder o.s.v. Den här varianten är min favorit www.worldofboardgames.com/boardgame-info.php&page=1 men den kanske inte finns i handeln längre.

• helenasthlm

Kampen mellan en kvinna och en man eller nåt heter det. Super kul

• Josean

När och Fjärran och Rappakalja. När och Fjärran känns som ett spel som passar de flesta. Kunskap, strategi och tur spelar alla en lika stor roll. Rappakalja är med galet och kräver gott hummör, fantasi och inspiration. Två helt olika spel. Skulle jag välja ett skulle det nog bli När och Fjärran då det är mer gångbart i alla åldrar.

Mvh! /Jo

• KamJo

Tack snälla för all hjälp! nu har jag en hel del förslag, var och kollade lite idag men tror jag ska åka på coop forum eller Ica Maxi och kolla, förhoppningsvis är de lite billigare där...

Svar på tråden Tips på roliga sällskapsspel!