Allergisk mot nestles päron/banangröt?
Min lilla 6 månaders bebis Benjamin, åt igår Nestles Havregröt med Päron och banan och fick då vad jag tror liten dos anafylaktisk chock. Han reagerade med nässelutslag på halsen och var flammigt röd på hakan, ögonen svullnade och han verkade allmänt obekväm. Efter att ha sovit någon timme vaknade han och kräktes flera gånger.
Jag är själv allergisk mot fisk och nötter och en del kärnfrukter men undrar nu vad det kan vara i gröten han inte tålde? Enligt innehållsförteckningen innehåller gröten havremjöl; skummjölkspulver, päronjuicekoncentrat, vetemjöl, rismjöl, vegetabilisk olja, vetekli, bananflingor. Är det någon i panelen som har någon clue?
Som tur var svullnade inte luftvägarna men det är klar man blir orolig ändå. Nu åt han inte så mycket, kanske fyra teskedar på sin höjd. Han har på det hela taget precis börjat med smakportioner och ammar fortfarande. Jag är orolig över att han kommer reagera starkare nästa gång och måste så klar utreda det hela. Är det någon som har tips på någon bra allergiläkare i Stockholm för barn?