• zara82

Äkta gran eller plast?

tänkte fråga vad ni har för julgran hemma?
    har hört att vanliga granar är besprutade med gift som kan vara skadligt för små barn att ha i sin omgivning.
    är det någon mer som har hört det?

förra året köpte jag därför en plastgran från jula, men hur skoj var det?? såg hur risigt ut som helst:( någon som vet vart man kan köpa fina plastgranar?
    eller kan man köra med en vanlig hedlig gran,fast den skulle vara besprutad?? är ju så mkt finare!

kul o höra vad ni tycker;)

• Svar på tråden Äkta gran eller plast?
  • Sweetangel78

Jag vet faktiskt int hur det ligger till med det där att granar ska vara besprutade med nått gift som är skadligt för små barn. Här där vi bor så tänker jag som så att.. här på landet ..småbygden.. tror jag ju inte det i allafall.
    Jag skall ha äkta gran.. det har jag haft med mina två andra barn och de har inte blivit dåliga eller något sådnat i allafallen. Det luktar ju inte juligt med oäkta granar.. försökte med en för nått år sedan men den sålde jag efter en jul.

• emson

Jag skulle valt en riktig gran helt klart. Nu ska vi hem hela julhelgen och granen överlever inte vår bortavistelse så vi har fått en plastgran av en avliden släkting och den ska vi ha i år. Hellre en plastgran än ingen gran alls. Men hade jag ett val skulle jag ha valt en riktig gran som luktar gott.

• Svart Spets

Maten vi stoppar i våra barn är full med gifter den med och likaså tvättlapparna vi torkar deras rumpor med.

Leksaker de får i julklapp innehåller också gifter.

• blommanigbg

Min son är två år och pillar, flyttar runt och drar i allt. Så jag väntar med riktig gran... Vill ju inte att han ska skada sig...

• Pshevil

Vi har en riktig gran, men den står ute på den inglasade balkongen. Vi klädde den igår så den är full med kulor och glitter, men sonen kommer inte åt att pilla på den (han är 2 år).

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Tjej 83

de granar som växer i plantage de blir sprutade då inga kryp ska skada granarna o de ska bli fina!

men tar man en i skogen utanför huset så är de ju det ok.

elelr så frågar du bara vart granen kommer ifrån.

men vi ska ha en riktig gran som luktar gott

• lillsmulan

Plastgran eftersom vår dotter visade sig vara allergisk förra året eller så blir det ingen alls då vi inte är hemma just på julafton, men jag tycker det är så fint och så mysigt att klä den på kvällen innan.

• mammatillpojkar

vi har en plast gran mest för att jag inte orkar med massa barr! men på dagis och resten av familjen så är det riktiga granar!

• Zeraphia

Vi har hämtat gran hos en bekant, vi har lov att ta en där varje jul och det funkar utmärkt. De är inte besprutade, och inte har något barn skadat sig på den för att den har vassa barr eller dylikt heller

• pemi

Vi har riktig gran. Hämtad i mina föräldrars skog så den är garanterat obesprutad.

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Kajee

Plast! Jag hatar när det ligger barr kvar halva året i varenda skrymsle.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Maggiepuh

Här har vi plastgran förr min man tål inte riktig gran.

Svar på tråden Äkta gran eller plast?