• gravid

mår illa efter mat!!

nån mer än jag som inte kräks annars förutom efter du ätit?? jag är i v.9 går in i vecka 10 imorgon och jag har inte kräkts en enda gång innan men efter mat mår jag jätte illa men kräks dock inte då heller...

• Svar på tråden mår illa efter mat!!
  • Cazi

känner precis samma. jättekonstigt. man brukar ju bli illamående när man inte ätit på länge och att det går över när man äter?? *hummm*

• ElinOlsson

Jag var lika dan. Mådde mer illa efter jag ätit än innan. Men jag mådde illa dygnet runt och spydde lite då och då.

• agnes05

Jag mådde illa om jag inte hade ätit, eller om jag hade ätit för mycket (dvs mer än en halv portion)/söt mat/fet mat/kryddstark mat, vitlök och lök, matos och lukter - nästan vad som helst..
    Som tur var så går det över.
    Jag åt små portioner ofta, med långsamma kolhydrater utan allt för mycket smak

• felician

Så har jag också haft det i perioder men jag har först mått illa när jag varit hungrig och sen blivit proppmätt på nästan ingen mat alls och när jag ätit klart har jag mått mer illa en liten stund. Jag har mått som bäst när det varit ca 30 minuter sedan jag åt.
    Precis som agnes05 har jag också varit väldigt känslig för fel sorts mat. Ett tag kunde jag nästan bara äta kokt potatis eller mackor med bara smör på. Lite ensidigt...

• Cavala

Mår illa före och efter mat, men dock inte heller kräkts..
    Idag var första dan på ett tag som jag vaknade och inte mådde illa..
    Kan ha att göra med orolig sömn också, jag vet inte..

Men ja, jag har känt precis som du med illamåendet.

gravid skrev 2007-12-16 17:16:51 följande:
    nån mer än jag som inte kräks annars förutom efter du ätit?? jag är i v.9 går in i vecka 10 imorgon och jag har inte kräkts en enda gång innan men efter mat mår jag jätte illa men kräks dock inte då heller...
  • HuldaBeata

Mår också illa efter mat, spelar ingen roll vilken. Det enda som jag kan äta utan att bli dålig efter är mariekex. Provade med yoghurt, fick magknip istället och fick sitta på toa en bra stund...
    Ska försöka äta ytterst lite, måste ju klara av att jobba också.

• Yayo

just nu mår jag lite skumt illa när under tiden jag äter och om jag inte äter nått. gillar inte den känslan =(

Svar på tråden mår illa efter mat!!