• LinaT

Sjuksköterskeexamen...

Min syster har utbildat om sig, och tar sjuksköterskeexamen efter jul. Kan någon, kanske någon som själv är sjuksköterska, komma med förslag på den där perfekta presenten? Gärna något som passar just vid denna examen?

Vad det får kosta är lite oklart, antingen ger jag och maken själva och då känns ca 500 kronor okej, eller så ger vi tillsammans med våra föräldrar (mina och min systers) och då hamnar vi väl på 1000-1500 kronor gissar jag.

Jag är jättetacksam för alla idéer!

• Svar på tråden Sjuksköterskeexamen...
  • blommanigbg

Ett fint sköterskeur..

• Lilla Linnéa

sköterkeur är en jätte bra present för det har man verkligen användning för!

• Kaffekopp

Håller med! En sjuksköterskeklocka är super! *tummen upp*
    Sen är det ju alltid kul att få någon namnskylt kanske, det använder ju de flesta. Jag har själv i guld med svart text. med "militärklämma".
    Något smycke? Halsband?

• vattenkanna

Ett presentkort på skor är en annan idé. Det önskade jag mej vid min examen och med tanke på sjukhusens hårda golv så var det en väldigt uppskattad present enligt mig.

• Majsan70

När min kompis tog sin examen fick hon en personlig dörrskylt i trå där stod hennes namn o under det Leg. Sjuksköterska.. Den var himla smutt.

Av mig fick hon lite annat smått o gott, men jag gillade dörrskylten.

• blommanigbg

5 st Tupperware matlådor...

• LinaT

Åh vad bra med alla tips! Tusen tack!

"Sköterskeur"; är det ett sådant där ur som sitter på en kedja och som man har i fickan?

Smycken, eller just halsband, är svårt eftersom hon har ett halsband som hon alltid använder och har haft sedan studenten för X antal år sedan...

Namnskylt lät roligt, en sådan måste man väl ändå ha på sig och då kan den ju gärna vara snygg.

Både presentkort på skor och Tupperware matlådor är ju jättebra, mer praktiskta grejor.

Vad skulle man göra utan Familjeliv att rådfråga...? Tack!

• SysterBus

Jag fick en jättefin tavla av familjen på min examen.
    Ett sköterskeur är också en jättebra present.

• Lilla Linnéa

Ja den där var ju rätt tråkig men jag tänkte att hon skulle få se vad vi menade för ngt bara.

• estrella81

haha, jag fick en gasolgrill på min examen Skrattande super glad är jag för den men jag antar att nadra vill ha något annat, en klocka är ju väldigt användbart i jobbet om mna ska jobba som traditionell syrra....

Once you PO.P, you can´t stop!
Svar på tråden Sjuksköterskeexamen...