• Namnam

Bara PANEL gardiner!!!!!

Jag behöver nya gardiner hemma och undrar om det finns någon sida med snygga "vanliga" gardiner, dvs kappa och längder.

Hittar bara panelgardiner eller längder, men på mina fula fönster behöver jag kappa.
    För övrigt tycker jag panelgardiner är skitfula och känns stelt men men

• Svar på tråden Bara PANEL gardiner!!!!!
  • Fru U

Du vill ha en gardinkappa som inte är rak eller? För raka är det enda jag hittat

Live and let live
  • Jennie Brunflo

Snälla, det vill jag också veta.

V-V-PG

(våga-vägra-panelgardiner)
  • Fru U

Raka är ganska lätta att hitta, men jag vill ha lite svängda, med swing *s*

Live and let live
  • helenasthlm

Hur lång behöver du?

Köp panellängd på tex hemtex men använd den som kappa.

Har du svart stång från tex IKEA- Köp ringar att trä på stången och kläm fast kappan bara. Slipper du sy och allt.

Oftast aå är gardinerna 3 m lång på Hemtex och behöver du längre så kan du ju sy ihop två bara.

• Pojkmamma

Hemtex har mycket som är vecklängder.

• Fru U

Jag är ute efter draperade gardinkappor men har icke funnit det

Live and let live
  • Namnam

Kan du göra den längre?
    Hittade ingen gardin jag tycker om på länkarna

WhiteTrashBitchen skrev 2007-12-16 18:14:56 följande:
    Jag har köpt vanliga på...www.ellos.sewww.jotex.sewww.catalog.sewww.cellbes.seListan kan bli lång
  • Namnam

Ca 4m kappa.
    Vill inte ha draperat men ändå mycke tyg så det känns ombonat och lyxig.
    Förstår ni vad jag menar

helenasthlm skrev 2007-12-16 19:24:29 följande:
    Hur lång behöver du?Köp panellängd på tex hemtex men använd den som kappa.Har du svart stång från tex IKEA- Köp ringar att trä på stången och kläm fast kappan bara. Slipper du sy och allt.Oftast aå är gardinerna 3 m lång på Hemtex och behöver du längre så kan du ju sy ihop två bara.
  • Namnam

Men om jag syr längder till kappor så blir dem "på sne" eller?

• Puma2

Om du hittar panelgardiner du gillar kan man ju alltid ta en panel och sy om den till kappa, förutsatt att mönstret inte ser konstigt ut liggande.

På vissa tygbutiker kan man även köpa fållade paneler på metervara och då kan man få en så lång kappa som man vill ha.

Jag köpte en vit linne panel på metervara till barnens rum och sydde en kappa av. Denna har jag bara sytt på kardborrband på och sedan satt kardborre med tejp på baksidan på c-skenan (gardinstången) och satt upp panelen direkt på gardinstången. Enkelt att riva ned och kasta in i tvättmaskinen. (Sen ska jag stöppla på stjärnor med schabloner när jag får tid så blir den lite speciell.)

• Puma2

Alltså panelgardiner du gillar mönstret på, även om du inte gillar panelgardiner i övrigt.... menade jag i ovan inlägg

• Namnam

Puma2

Bra ide men jag vill ha kappa med kanal eller veckband så man kan rynka dem.

• Namnam

Finns det någon mer som vet var det finns snygga gardiner?

Om inte på nätet så motages tips om butiker i stockholm

• Önskan

Hos Ellos kan du köpa billigt tyg och ringa deras syservice, så syr de upp om du inte syr själv! Bra priser på deras syservice! De sydde en sängkappa till mig för 350:-.

Om man har högt i tak såg jag snygga gardiner: vanliga hängande som veckas litegrann i ett ganska tungt tyg och sista halvmetern bryter man av med ett annat tyg. Just de jag såg var gyllengula i linne och hade "bården" av lejongult siden. Mycket fint o lyxigt såg det ut.

• Namnam

Önskan

Tack! Jätte bra tips
    Problemet där är att ellos inte har något tyg på metervara som jag tycker om
    Alltid ska det vara något

• Namnam

Vallivetu

Ikea och Hemtex har som alla andra gardiner med bara längder
    Jag behöver längder och kappa.

• Armine

Jag köpte sex längder på Hemtex och klippte av två för att få kappor. Det blev jättebra, ända nacktdelen är att jag nu har mängder med tyg över för de var så fasligt långa.

Svar på tråden Bara PANEL gardiner!!!!!