• CarroLine1983

Tuggummi

Tänkte bara höra ifall man får tugga tuggummi som gravid? Jag tuggar tuggummi efter varje måltid men nu har jag börjat fundera att det kanske är farligt. Jag är i v.7. Någon som vet?

• Svar på tråden Tuggummi
  • LindaSundberg

Haha varför skulle man inte få göra det?

• Lola Jämtland

Vad tror du skulle kunna vara skadligt med vanligt tuggummi? Fundersam

//Snart är det jul igen!
  • CarroLine1983

Nä vad vet jag?!

• CarroLine1983

Dum fråga kanske...

• bebbe made in italy

e nog snarare bra... Man kan ju bli stenhård i magen av gravven och tuggummi som innehåller sötningsmedel e ju laxerande

Jag har ett mirakel i min mage
  • Nenne 71

Jag tror att det enda som kan hända är att du blir lös i magen.

• Babe

Det är nog ingen fara... men själv väljer jag saft/godis/tuggummi mm UTAN aspartam. Xylitol är OK. Det står inte på SLV men många forkare är oense om hur det påverkar kroppen. Jag vill inte ha det i mig och absolut inte utsatta bebisen för det heller...
    Babe

• Lola Jämtland
    Babe skrev 2007-12-17 10:58:10 följande:
    Det är nog ingen fara... men själv väljer jag saft/godis/tuggummi mm UTAN aspartam. Xylitol är OK. Det står inte på SLV men många forkare är oense om hur det påverkar kroppen. Jag vill inte ha det i mig och absolut inte utsatta bebisen för det heller...Babe
    Nja, det finns ju en hel del info på slv om man orkar läsa.
    Jag gör det inte.

www.slv.se/SiteSeeker/Find.aspx&epslanguage=SV&quicksearchquery=aspartam
    //Snart är det jul igen!
  • Vonkan84
    CarroLine1983 skrev 2007-12-16 18:40:17 följande:
    Tänkte bara höra ifall man får tugga tuggummi som gravid? Jag tuggar tuggummi efter varje måltid men nu har jag börjat fundera att det kanske är farligt. Jag är i v.7. Någon som vet?
    Kära tider Fundersam......Det är väl självklart att du kan tugga tuggummi!
    *3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • Babe

Lola: menade att de på SLV inte har direkta restriktioner mot aspartam, men det är fint att du är så duktig och sökte fram fakta *flin*

Svar på tråden Tuggummi