Förstoppning pga välling?
Min son på 6,5 månader har inte bajsat på 9 dagar nu...
Förstoppningen började ungefär samtidigt då vi introducerade välling (sempers milda havrevälling fr 6 mån) på kvällarna.
Jag har provat ge honom katrinplommonpuré flera gånger varje dag och dessutom blandat gröt och välling med messmör. Jag har även "tempat" honom utan resultat (det sitter antagligen högre upp i tarmarna).
BVC säger att det bara är att vänta och att jag ska fortsätta ge honom gröt och välling eftersom han annars kanske inte får i sig tillräckligt för att ha något att bajsa ut. De sa att jag skulle höra av mig igen om han verkade "påverkad".
Jag däremot är osäker på om jag verkligen ska ge honom välling, eftersom jag tror att det är den som gör honom förstoppad.
Hur skulle ni ha gjort? Och har ni något mer tips på hur jag ska kunna hjälpa honom? Periodvis så tar han verkligen i och försöker bajsa, men det enda som kommer är små ynka fisar...
Jag tycker också att hans humör har blivit sämre, att han verkar gnälligare, men det kanske bara är jag som "läser in" för mycket eftersom jag är orolig och observant på honom.
//S