• Tinkerbelle

Hjälp mig ang namnet Tindra!

Hejsan!

Har suttit och läst massor med namn-trådar där så många ratar ner namnet Tindra. Särskilt återkommande är att det skulle vara fruktansvärt vanligt/uttjatat och sk. WT.

Själv känner jag bara ett barn som som fått namnet Tindra, absolut ingen WT-familj. Namnet ligger ju bara som nummer 27 på namntoppen och inte så många, 2379, har namnet som tilltalsnamn....

Nu undrar jag vart dessa Tindror som gör namnet uttjatat bor! För de bör ju nästan bo på samma ställe!

♥♥♥♥ En liten flicka i magen!!! Gravid i v. 33!!! ♥♥♥♥
  • Svar på tråden Hjälp mig ang namnet Tindra!
  • Julia76

Min Mammas hund heter Tindra, men jag har aldrig hört det på ett flickebarn innan...
    Gillar du det så ta det

• medea08

Jag tror att många upplever att Tindra är ett uttjatat och alldeles för vanligt namn eftersom det är ett så kallat trendnamn. Det finns nästan ingen (okej, enormt få) flickor/kvinnor över 10 år som heter Tindra, medans det finns minst en i varje dagisgrupp. Det är ett namn som kom från ingenstans och blev jättepopulärt.

• UmmAlina

Min systerdotter heter Tindra. Det är ju ett jättefint namn. Men det blev ju otroligt populärt på en gång. Kanske folk tycker det är uttjatat pga att ingen över 5 år bär namnet? Jag vet inte. Men är många runt 2-års åldern som har namnet Tindra.

• sannalovejohan

min dotter ska heta tindra så tycker de e ett fint namn ja:D

• Wirra

en liten tindra på snart 1 år i bekantskapskretsen... Halland.

• WilleNova

jag tycker att det är supersött! min dotter heter det i andranamn

• Tinkerbelle

Jag håller med alla att det är jättesött, vi kommer antagligen också döpa vår dotter tll Tindra. Där vi bor finns i princip ingen så jag blev så fundersam till vart alla bor Antar att de finns i eller nära de större städerna.

♥♥♥♥ En liten flicka i magen!!! Gravid i v. 33!!! ♥♥♥♥
  • Lucky Lillstrumpa

Med risk för att göra bort mig själv, men vad menas med WT?
    Jag tycker att Tindra är ett jättefint namn, har bara träffat en liten tös med det namnet. Var inne på det namnet när det blev poppis för några år sedan, men eftersom det inte var aktullt med bebis då så försvann det ur huvudet. Men nu blev jag påmind igen å kan nog tänka mig det om det skulle vara en liten flicka som tittade ut... Huvudsaken är att namnet känns bra för er! Lycka till med er lilla tösabit!

• Marlene B

Min brorsdotter och min brors hund bär namnet Tindra och jag upplever det som ganska vanligt.

Svar på tråden Hjälp mig ang namnet Tindra!