• Lady Bling

Vilka symtom har ni fått av årets influensa?

Vilka symtom har ni fått av årets influensa?

För nästan två veckor sedan fick jag ont i öronen, det blev bättre efter ett par dagar, men då fick jag ont i halsen istället och hosta.

Efter en dag blev jag hes också och nästa dag tappade jag rösten. Rösten var borta/jag var hes i en vecka. Under denna vecka fick jag också snuva,  ont i nacken, ont i huvudet och ögoninflammation förutom "halsontet" och hostan. 

Sen blev rösten bättre, snuvan försvann nästan och ögoninflammationen försvann ett par dagar.

Nu har jag fått ögoninflammation igen och har fortfarande jätteont i halsen, huvudet och har lite hosta också.

Mina barn har också fått ont i halsen sen ett par dagar och min man har nu blivit snuvig, hostig och har ont i halsen och huvudet.

Är detta influensan eller "vanlig" förkylning?

Håller den i sig i två veckor eller mer?

• Svar på tråden Vilka symtom har ni fått av årets influensa?
  • Lady Bling

Finns det någon som haft influensan i år?

• litenyfikenidag

Jag!!

För drygt två veckor sen fick jag influensan. Tvi för influensan. Mådde pest...

Fick feber en natt, fick ont i huvet och kunde inte sova så bra resten av den natten (jag är en supersovare annars). Dagen därefter kände jag mig helsjuk - feberfrossa, jätteont i ryggen (får jag jämt vid feber) och en fruktansvärd huvudvärk. Inte ont i helsen alls dock. Första dagen spydde jag också en gång, men bara en gång, troligtvis pga febern. Tre dagar låg jag med samma symptom - värst var huvudvärken, orkade knappt kolla på TV, men kunde heller inte sova första dygnet pga att det gjorde så ont överallt. - ville inte ha nån mat. Sen efter tre dagar så började febern ge sig, men då kom snuvan!!
    Så var kroppen nåt fruktansvärt trött, kändes som man sprungit ett maratonlopp i flera dagar efteråt. Efter 6 dagars hemmavarande så pallrade jag mig iväg till jobbet, fortfarande trött, men för varje dag som gick så blev jag piggare.
    Så totalt var man sjuk/trött i ca en och en halv vecka.

Låter inte som om du har influensan, utan en vanlig förkylning, men det kanske är olika hur det slår.
    Varför jag vet att jag hade influensan beror på att grannarna även var sjuka samtidigt och mamman i den familjen fick så jobbigt och andas så hon sökte läkare och då konstaterade man influensan - jag är ganska säker på att jag blev smittad av dom...

Nu är jag väldigt känslig verkar det som - superdåligt immunförsvar och det brukar jag inte ha. vaknade i morse igen med halsont...
    Suck...

• Lady Bling

Tack kwe! Hoppas du mår bättre nu! Det verkar som om vi smittar varandra hela tiden i familjen. Sen trådstarten skrevs har hela tidennågon/några i familjen varit sjuka... Jag har haft ont i halsen nästan hela tiden sen början av december. Båda barnen är snoriga och treåringen har ögoninflammation. Hon hade också öroninflammation ett tag och lilla 8-månaders flickan hade också ögoninflammation ett tag. Känns lite tröstlöst när det går runt hela tiden...

Svar på tråden Vilka symtom har ni fått av årets influensa?