Servera STORA oliver med kärna på förskola, barn 1-3 år?!
Hej
Jag är lite fundersam hur kökspersonal tänker ibland, och undrar om ni varit med om något liknande.
Min son hostade i fredags och jag höll honom hemma för han var lite hängig. Han hostade en gång så att han kräktes och upp kom helt osmält mat. Stackare. Grejen är att det även kom upp en HEL stor grön oliv, en sådan med kärna. Den hade inte ett enda tuggmärke i sig!
Vi har inte haft oliver hemma alls i veckan och sonen har de senaste dagarna inte varit någon annanstanns och ätit. På torsdagen handlade jag på vägen hem och maken hämtade sonen och gick direkt hem.
Den enda möjligheten är att de har serverat detta på dagis!
Hur tänker man då?! Barnen är från 1-3 år och de sitter kanske en pedagog per bord med 5-6 barn. Hur kan man då servera något sådant?
Vi serverar gärna allt möjligt hemma, även oliver. Men vi har ju full koll, speciellt som vår son (och många andra i den åldern) gärna mosar in för mycket i munnen och tuggar halvhjärtat...
Ska prata med personalen imorgon. Inte beskyllande och argt utan bara fråga om de verkligen åt detta i torsdags och peka på risken med det.
Herregud, han kunde ha kvävts både när han åt den och när den kom upp. Han grät så, stackaren. Den var ju megastor, måste ha gjort ont i halsen