Lagen om att stanna vid övergångsställen.. Hur i helvete har man då tänkt?
Ja, som rubriken antyder. Hur tänkte den som kom fram till att detta var en jättebra lag? Jo, tänkte nog som såhär: Alla människor kommer att stanna vid ett obevakat övergångsställe. Skit bra. Då drar vi ner på lite olyckor. VERKLIGHETEN: Folk, många iaf, skiter i att stanna vid övergngsställena. Barnen nu förtiden har fått höra att bilarna måste stanna o släppa över dig. Såklart dom går över då. O kollar inte lika noga om bilen stannar, eller så kollar dom inte alls. Ungdommar och barn, även vuxna cyklar över detta. Vet inte om att bilar inte har någon plikt att stanna o släppa över dom. Detta resulterar i FLER olyckor. Jag växte upp när bilarna stannade om dom ville. Stannade o släppte över en om DOM ville. Jag fick titta åt bägge hållen o sen gå över när de inte kom någon bil. Jag lever än, så de kan inte ha fungerat så dåligt.
MEN, nu till de jag stör mig mest på med denna lag. Att lägga ett övergångsställe direkt efter en RONDELL!! Det är idiotiskt. Det betyder att bilen som just ska köra ut ur rondellen, måste stanna. Vad betyder det? JO, stopp i rondellen! Skitbra i trafiksynpunkt. Som om inte biliser idag blir tillräckligt upprörda över allt annat så ska detta hända. Att trafiken står still. Uppfinnaren av rondellen gråter nog floder när det hamnar ett öävergångställ efter hans rondell..
Nu ha ja gnällt lite :D Känns bättre nu..