• skåne tjej

Snobbiga namn?

Finns det några namn som du tycker är "snobbiga"? vilka i såfall och varför?

• Svar på tråden Snobbiga namn?
  • Neko

Vincent känns lite snobbigt men det är fint ändå så min son har det som andranamn :P

• HannahE

Jag ville döpa min Dotter (Men det blev en pojke) till Nicole. Men det va tydligen snobbigt enligt min sambo.
    Antar att folk liknar det med Nicole Richie.

• Hemliga jag

Nicole tycker jag låter som WT namn

• skåne tjej

Fast Nicole Richie upplever inte jag som vidare snobbig, mer tragisk tyvärr!

HannahE skrev 2007-12-16 23:47:14 följande:
    Jag ville döpa min Dotter (Men det blev en pojke) till Nicole. Men det va tydligen snobbigt enligt min sambo.Antar att folk liknar det med Nicole Richie.
  • skåne tjej

Vad menar du med WT namn? (förlåt min tröghet, får skylla på tiden...)

Hemliga jag skrev 2007-12-16 23:47:56 följande:

Nicole tycker jag låter som WT namn
  • HannahE

Tragisk, snobbig.. Ibland tycker jag att det är lite samma sak beroende på vem det är :P

• skåne tjej

Håller inte riktigt med dig där. Vissa människor kan ju uppelvas snobbiga utan att vara det, för att de t.ex. har mkt pengar.
    Vilket en del människor likställer med snobbighet (fett bankkonto)

HannahE skrev 2007-12-16 23:51:17 följande:
    Tragisk, snobbig.. Ibland tycker jag att det är lite samma sak beroende på vem det är :P
  • skåne tjej

Ok, tack! Vilket innebär?

Hemliga jag skrev 2007-12-16 23:55:21 följande:

WT är White Trash
  • HannahE

Ja men pengarna i sig har ju inget med snobbighet att göra.
    Snobbig för mig är folk som skyltar med pengar och har en otrevlig personlighet.
    Folk som låtsas ha pengar blir otrevliga för att dom anser att dom är bättre än andra = folk som vill vara snobbar.

Svar på tråden Snobbiga namn?