• Anonym

vågar jag köra svarttaxi?

Har skittasig ekonomi och vill inte långa pengar. barn att försörja dessutom och det ser mörkt ut på ekonomifronten.
    Har kommit påatt jag kanske kan köra svarttaxi på nätterna på helgerna och bara köra tjejer hem.
    Låter det farligt eller vad tycker ni? Man kan tjäna rätt mycket pengar på det

• Svar på tråden vågar jag köra svarttaxi?
  • Yrslan

Ja, men så är jag en riktig fegis när det gäller just att plocka upp okända i bilar. Oavsett kön.....

• pilliss

Blir du tagen är det stora böter.
    Känner flera som kör svarttaxi.

Bara så du vet vad du ger dej in på...

• Yrslan

Jag menar att det låter farligt, inte att du ska göra det...

• Anonym

Jag kan väl säga att jag känner dom...? Om polisen kommer, eller?
    Kanske en jättedum idé ändå men många kör svarttaxi i den här staden..

• Anonym

jag jobbar på taxi och kan säga att chaufförerna har koll på svarttaxibilarna (iallafall i mindre städer) och polisanmäler. Du blir straffad för det om du åker dit.
    Dels är det ju farligt, du vet aldrig vem du får in i bilen.. Jag avråder stark från det.

Anonym skrev 2007-12-16 23:49:16 följande:
    Har skittasig ekonomi och vill inte långa pengar. barn att försörja dessutom och det ser mörkt ut på ekonomifronten.Har kommit påatt jag kanske kan köra svarttaxi på nätterna på helgerna och bara köra tjejer hem.Låter det farligt eller vad tycker ni? Man kan tjäna rätt mycket pengar på det
  • NollTolerans
    Anonym skrev 2007-12-17 00:06:30 följande:
    jag jobbar på taxi och kan säga att chaufförerna har koll på svarttaxibilarna (iallafall i mindre städer) och polisanmäler. Du blir straffad för det om du åker dit.Dels är det ju farligt, du vet aldrig vem du får in i bilen.. Jag avråder stark från det.
    Varför skulle det vara mer farligt att vara svarttaxi än att vara vittaxi?

Har svarta förare större benägenhet att bli rånade än vita?
  • Ajo
    NollTolerans skrev 2007-12-17 00:17:07 följande:
    Varför skulle det vara mer farligt att vara svarttaxi än att vara vittaxi?Har svarta förare större benägenhet att bli rånade än vita?
    nej men det är ju så att en "vit taxi" oftast har en växel som har koll på den och som den enkelt kan larma OM nåt skulle hända. Till skillnad på en som kör "svart" som säkert har svårare att larma-
     Men det borde finnas ett enklare extraknäck för att dryga ut kassan än att köra svarttaxi!
    Kanske städa extra på nåt ställe osv.
  • Fusion

Att du törs ställa en sån fråga på FL:s forum..
    För snart kommer alla dom perfekta personerna som finns här att
    läsa lusen av dig och tala om hur korkad du är...

Men jag tycker iaf att du kan göra det , känner du dig osäker och rädd kan du ju ha med dig nån kompis som stöd och försöka lita på
    ditt omdöme vilka personer du släpper in i bilen...

• pajas01

jag och min sambp körde svarttaxi fast helt ofrivilligt.,. stod med bilen inne i stan och hade precis varigt å fikat så vi startade bilen och satt å pratade innan vi skulle dra iväg och helt plötsligts öppnas bakdörren och ett ungtpar frågar om vi va lediga hehe.. men vi körde dem daktiskt hem.. dem bodde påvägen hem till oss.. så vi fick 100kr för besväret...

TS du får ta å köra dagen efter jul.. alltså juldagen blir de va! då e de ju många som vill hem efter krogrundan..

• Pirog

lite OT,men när min man skulle hämta mig en natt när jag jobbat i garderoben på ett julbord, så ställde han sig utanför hotellet. Jag var lite sen ut eftersom en gäst inte ville gå. Så där står han med bilen och väntar snällt,varpå en taxibil svänger in och blockerar honom, chauffören kliver ut och knackar på rutan. min man öppnar och får världens utskällning och ombeds sticka därifrån. taxichauffören hade enligt egen utsago ringt polisen och det var kört för min man. Min man försökte snällt förklara att han var där för att hämta sin fru som jobbade på hotellet.Det köpte inte taxichauffören, de skulle invänta polis. gissa vad snopen han såg ut när jag kom ut och frågade vad det var frågan om. Han förklarade att min man var svarttaxichaufför. jag skratta halvt ihjäl mig, gav min man en kyss och sa till honom att flytta taxin innan jag fick ett tuppjuck!. TS kör du svarttaxi om du vill, se bara till att vara försiktig med vad du plockar in i bilen.

• tokfisan

låt bli, svårare ekonomiskt om du åker dit

• NollTolerans

Hör runt lite i din bekantskapskrets och säg att du är villig att köra folk för en billig penning, att det bara är för dem att ringa om de vill ha skjuts, och att de kan säga till sina vänner i sin tur.

Säker svarttaxi, blir det då.

Svar på tråden vågar jag köra svarttaxi?