Tips mot PMS?
Dagarna innan mens blir jag ett monster som söker bråk med min smabo. Finns det någon som har tips på naturmedel eller huskurer som kan lindra det+
Dagarna innan mens blir jag ett monster som söker bråk med min smabo. Finns det någon som har tips på naturmedel eller huskurer som kan lindra det+
Här har du ett till monster så du är inte ensam!
Har ätit jättenattljusolja från hälsokost och tyckte det funkade bra, dessväre avbröt jag efter 3 månader så jag kan inte säga om det var JÄTTEbra men det funkade och jag har hört andra säga samma. Värt att testa ialla fall!
Det enda jag känner till är stora mängder choklad.
Faktum är att man kan söka läkare för det och få medicinering, men man måste hitta en läkare (helst gyn då kanske) som
a) tar det på allvar och
b) kan nåt om saken.
inte lätt men det SKA gå, har jag hört...
könsoperation???
*skämtar bara*
Jag äter Zoloft mot pms besvär......börjar ägglossningsdagen och det KÄNNER jag när det är...MONSTRET tittar fram.....sedan slutar jag första dagen på mensen.......mår toppen av det!
Förut hindrade pms besvären hela mitt liv!!
Ett till pms monster här har pms just nu och jag är irriterad på allt och alla, sen blir jag väldigt deppig också samt blir min panikångest mycket värre under den här tiden. Kroppen känns nervös o.s.v. det är inte alls kul
tips har jag tyvärr inte.
Tack för tipsen!
Äter man jättenattljusolja hela månaden?
Ang medicin vet jag att det finns men jag tror inte jag har så stora problem att jag skulle få det.
Jättenattljusolja äter man varje dag, en högre dos i början för att trappa ner efter ca 8-12 v.
Har ätit zoloft, paraflex com , tradil mm mot mensvärk inget hjälper. Var hos gyn i dag hon gav mig provera de är starkare minipiller som jag ska äta i 3 mån för att ta bort mensen och hoppas de blir bättre sen, skönt att vara mensfri i sommar. Men blev dock ledsen eftersom vi försöker göra barn men de kan ju vara skönt med en paus.....
Jag har testat p-piller men det är fan inte lönt.Allt jag vill är att ge upp och ligga i en blöt hög. MEN! Jag har fått hjälp med vitaminet B6, som finns som läkemedel. Då heter det Benadon. Gynekologen skriver ut det. Jag tar det 14-10 dagar före mens. Det ska visst förbättra kontakten mellan nervernas signaler i hjärnan eller vad det var. *glömsk*
Zoloft äter jag redan varje dag mot ångest och depression, ananrs har jag också bekanta som fått det mot pms, och blir hjälpta av det.
Sen kan jag verkligen understryka nåt gyn oxå "tjatat" om länge ;)
*att jag inte får stressa (jo morsning, en annan är inte så bra på det)
* hur bra MOTION är mot PMS. Jag har väl tyckt att ja- ja, jag GÖR ju det. Bara det att när jag har motionerat MYCKET före mens blir det verkligen skillnad.
Allt det här samamntaget gör pms-en bättre, och sen så blöder jag mindre och har mindre ont. Annars är jag nära nog sängbunden tre dagar när jag har mens.