• Marres Killar

Tips på hur sätta upp alla julkort?

Behöver tips och GÄRNA bilder på hur ni brukar göra med era alla julkort hemma som nu börjar komma. Hur gör ni? Har fortfarnde ej sätt nått smart så att man kan visa upp dem än... (får för det flesta barnbilder så de vill man gärna ha uppe)

Tack :)

• Svar på tråden Tips på hur sätta upp alla julkort?
  • dimmid

Sätt fast det i hallspegeln.
    I glappet mellan ram och spegel

• mammatalman

jag ska sätta upp mina på väggen i år. tar ett snöre vilket som. färra året blev det presentsnöre i år nått finare band. sätt fast korten med hjäpl an små klädnypor gem tejp eller vad ni har hemma elller orkar åka iväg o köpa

• Skarpa

Man kan spänna ett snöre av lämplig längd i lämplig höjd och hänga fast korten med lite snyggare klädnypor.

Why does everything I whip leave me?
  • Marres Killar
    dimmid skrev 2007-12-17 11:37:33 följande:
    Sätt fast det i hallspegeln.I glappet mellan ram och spegel
    Har för liten hallspegel...
  • Rickeby

Har två varianter jag brukar göra.
    1. sätt upp ett snöre horisontellt. När man får julkort gör hål i ena hörnet med hålslag, trä igenom ett band och knyt fast det i det uppsatta snöret och fyll på eftersom.

2. Fäst en lång bit tejp, typ målartejp, på två blompinnar , en i var ände, och häng upp den ena sidan, sedan kan man bara trycka dit korten efter varandra på tejpen.

• Marres Killar
    mammatalman skrev 2007-12-17 11:39:09 följande:
    jag ska sätta upp mina på väggen i år. tar ett snöre vilket som. färra året blev det presentsnöre i år nått finare band. sätt fast korten med hjäpl an små klädnypor gem tejp eller vad ni har hemma elller orkar åka iväg o köpa
    Vart ska snöret hänga??
  • mammatalman

på väggen på lämpligt ställe jag ska ha i köket ovanför bordet. passar bäst där färgmässigt. vill ha det i hallen men där passar det inte så bra. har mörklila hall
    Marres Killar skrev 2007-12-17 11:41:46 följande:

Vart ska snöret hänga??
Svar på tråden Tips på hur sätta upp alla julkort?