• Bebislängtan 82

Förlovningspresent?

Jag fick för ett par dagar sen veta att min storasyster och hennes pojkvän sen över 1 år tillbaka ska förlova sig den 22:a alltså på lördag.

Vad kan man köpa förlovningspresent till dom som kankse inte kostar allt för mkt? man ska helst kunna köpa det ute på stan..

Tips tack?

• Svar på tråden Förlovningspresent?
  • Deliverance

Korg med några olika krämer eller liknande? typ duschtvålar, badbollar(om dom har badkar), massagekrämer och liknande, så kan dom ha mysstund!

• Filips mamma06

Jag o min man fick en supefin blå skål av mina svärföräldrar & hans mor/far föräldrar.
    Den älskar vi o varje gång jag tar fram den så tänker jag på våran förlovning.

Filip min lille 1åring.
  • Deliverance

nicke nyfiken76 skrev 2007-12-17 23:58:08 följande:

Varför ska man få en present om man förlovar sig?
    Det behöver man inte få, men det är en fin gest
  • nicke nyfiken76
    Deliverance skrev 2007-12-17 23:59:19 följande:
    nicke nyfiken76 skrev 2007-12-17 23:58:08 följande:
    Det behöver man inte få, men det är en fin gest
    Ok. Har aldrig hört talas om det. Men det kanske bara är jag.
  • Yrslan

För att man vill glädja någon kanske och visa sin uppskattning. Skål blir en bra present, sedan är man ju själv svag för ljusstakar så jag vet vad jag hade önskat mig

• Zysteryster

Vår bästa förlovningspresent var en premunation på tidningen Bröllopsmagasinet. Jätte skoj överaskning som bara kom i lådan en dag! Verkligen uppskattat!

Sen fick vi även av mina föräldrar en jätte fin bok om Bröllop.

Nu har vi ännu inte gift oss och inget datum finns inplanerat, men det är ju ändå planen när man förlovar sig för de allra flesta!

• Bebislängtan 82

För jag vill det,för jag inte träffat min syster på snart 1 år kankse.

Vill göra nåt speciellt bara

• Filips mamma06

jag tycker det är jättefin gest... tror att många tyvärr idag tar förlovning lite lätt o därför kanske inte dom "gamla" traditionerna är så omtalade idag.:-/

Filip min lille 1åring.
  • AnnaGBG
    2006 2009 skrev 2007-12-18 00:07:47 följande:
    jag tycker det är jättefin gest... tror att många tyvärr idag tar förlovning lite lätt o därför kanske inte dom "gamla" traditionerna är så omtalade idag.:-/
    Jag är gift med en Assyrier så vår förlovning var världens party och man överöstes med presenter. Himla trevligt! Så borde det ju vara!
  • Filips mamma06

Syrianer dom vet hur man ska göra med förloving o framförallt giftemål.
    Bara längtar tills jag får gå på våran kompis bröllop..

Filip vårt allt
  • AnnaGBG
    2006 2009 skrev 2007-12-18 00:13:45 följande:
    Syrianer dom vet hur man ska göra med förloving o framförallt giftemål.Bara längtar tills jag får gå på våran kompis bröllop..
    OMG, Assyrier! Inte Syrian!! Inte fan vet jag skillnaden, och knappt gör de själva det, men det är VIKTIGT!!
Svar på tråden Förlovningspresent?