• wow

Välling och full nattblöja...

Klarar era barn sig med samma blöja hela natten, trots att de drar i sig en hel flaska välling vid läggdags?
    Vår dotter kissar jättemycket på natten så hon brukade vakna vid 4-tiden av att blöjan var sprängfylld. Då är man inte speciellt pigg på att byta blöja...
    Men nu har vi infört nya rutiner och det funkar mycket bättre. Hon får välling vid 19-tiden (200 ml) och sen får hon vara uppe ett tag till. Vi myser, läser bok eller leker. Efter ca 30-40 minuter känner vi på blöjan och då brukar hon ha kissat mycket. Då byter vi den, borstar tänderna och lägger henne med torr, skön blöja. Det funkar så mycket bättre! Numera sover hon oftast till 6-8 ungefär och då har hon också kissat mycket, men inte alls som förr.
    Så det är mitt tips till er som har barn som störs av full blöja på natten!

• Svar på tråden Välling och full nattblöja...
  • melvinsmammaanna

min son 2 år har inte ens natt blöja.

• pattisza

Vi ger välling vid 19 läggning vid 19.30 sen byter vi blöja när vi går och lägger oss vid 11.

• ulrikasofie

Nora dricker välling vid 19 , sen sover hon, innan jag lägger mig att sova oftast vid 23 - kanske en timma senare så byter jag blöjan, och hon sover till 8 ungefär . funkar bra för oss:)

• Havsjungfrun

Det har oftast inte varit något problem om han kissat på pottan vid sånggåendet.

• Kotti
    melvinsmammaanna skrev 2007-12-17 14:45:35 följande:
    Men då behöver ju du inte ens svara i tråden !!???..

Vi byter på morgonen vid 7,30.. han brukar klara sig..
  • wow

Då är det väl vi som har en storkissare...

• Åskan

Om min son har dragit i sig en hel flaska innan natten (även en timme innan han lägger sig gäller detta), så måste vi byta nån gång under natten. Men vi gör det i mörkret vårt rum i samband med att han ändå vaknar o vill komma över till oss. Det funkar bra. (Han har aldrig sovit hela natten vare sig med torr el blöt blöja).

• MammaNova

Nova kissar jättemycket ! Pampers läckte massor, liksom libero tills libero kom med den nya stretchiga blöjan ! Inget läckage alls ! Hon drar i sig runt 250-300 ml välling innan sova.

• pemi

Dottern äter 200-250 ml välling vid 20-tiden, sover sen till 06 då hon vill ha välling igen, då byter vi blöjan och sen somnar vi om. Använder pampers babydry och de har aldrig läckt.

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Hertha

Han brukar klara sig, men jag tror han oftast kissar det mesta när han precis vaknat på morgonen, för nu väcker jag honom för dagis och då är den inte lika full som den är annars. Använder Libero för andra blöjor vi har testat funkar inte hela natten.

• djarfur

Vår dotter dricker ca 200 ml vid halv åtta och somnar sedan. Sedan byter vi ngn gång under natten, annars läcker blöjan, oavsett märke och sort. Hon rör sig mycket under natten och sover oroligt, vaknar många gånger så det blir liksom naturligt att jag byter vid något av alla de tillfällen som hon vaknar.

• mammatillpojkar

nicolas får en flaska välling vid 19.00, sen byts blöjan inte förens han har ätit sin morgonvälling vid 7, myskcet kiss är det i den då men det har aldrig läckt!

• Cicci1984

Cassandra drar i sig 200ml välling innan hon somnar. Hon får ny blöja precis innan hon ska lägga sig i sängen, runt 20 tiden kanske. sen sover hon hela natten och får morgonvälling mellan 7-8 tiden på morgonen, sen somnar hon om igen. Hon sover 12 timmar per natt och hennes blöja har ju kiss i sig, men aldrig så det läckt!

• Kaiserdom

vi använder oss av liberos blöja stl 12-16kg som nattblöja åt vår dotter som väger ca 10.5 kg! har aldrig varit läckage trots att hon ibland sover 10-12 timmar i sträck, fast oftast vaknar hon fram emot småtimmarna och är hungrig så då passar vi ju på att byta...

~Rebecca 06-12-28~
  • Laddad

Det brukar inte vara något problem för oss, men det är klart att det händer. Vi brukar faktiskt försöka servera gröt på kvällen. Vi har märkt att det gör stor skillnad, både i hur mycket kiss som finns i blöjan på morgonen och hur bra sonen sover. Kan starkt rekommendera er att prova det i alla fall. Eller kanske smörgås passar ert barn bättre än gröt. Vad jag menar är att man kan servera en kvällsmat som inte består av så pass mycket vatten.

• Noddan

när vår son var ca 2 år så blandade vi bara 1/2 flaska välling eftersom han åt frukosten så dåligt och nu i höstas ( 2,5 år) så tog vi bort kvällsvällingen helt. Vi hade också problem med fulla nattblöjor och läckage. Håller med det är inte roligt.

Prova att dra ner lite på vällingmängden och ordentligt med mättande middag istället.

• Jewell

Ge gröt på kvällen så slipper du detta problem

• missteddy
    melvinsmammaanna skrev 2007-12-17 14:45:35 följande:
    så duktig din son är då men nu var inte frågan vilka som var torra på natten.

ts. min som blir snart 2 och har samma problem jag fick nyta till en större storlek att ha på natten nu är han torr
Svar på tråden Välling och full nattblöja...