• TereseA

Willys Julskinka..någon som köpt den..

Är det någon här som köpt Willys Julskinka..

Någon som ugnstekt den än...

• Svar på tråden Willys Julskinka..någon som köpt den..
  • loving angel

jag köpte den färdig kokta och griljerade själv, den var jätte fin och god, tog oss mindre än en vecka att åta upp 3kg julskinka och vi äär bara två

• TereseA
    loving angel skrev 2007-12-17 14:54:15 följande:
    jag köpte den färdig kokta och griljerade själv, den var jätte fin och god, tog oss mindre än en vecka att åta upp 3kg julskinka och vi äär bara två
    vad det den som heter MOAB...Mikael Aldin AB
  • mammutten81

jag köpte en förra året, färdigkokt och griljerade, den var bra.

Minns inte vad den hette.

Men ska du steka din?
    Är den inte fördigkokt? Det är väl bara att griljera?

• TereseA

ja..vill inte köpa färdigkokt..brukar alltid koka själv men i år ska jag baka ugnsteka den..blir minst lika god..Bara sätta 75 grader på termometern..piper när den är klar..därefter griljerar jag den..

• loving angel

jag vet inte om det var MOAB . Men jag tror inte det då det var willys egna med deras logga på.

• TereseA
    loving angel skrev 2007-12-17 19:45:22 följande:
    jag vet inte om det var MOAB . Men jag tror inte det då det var willys egna med deras logga på.
    ok..tror inte willys har egen med logga på..ok de flesta här verka tycka den är god..längta till jag ska laga den til helgen..

Hört att scans ska vara väldigt salta i år..
  • mammutten81

på Willys sålde dom, scans, ngn hembygds eller vad det stod, willys och ngn mer.

SÅg i går.

• TereseA

ok
    jag trdde bara man kunde koka den själv..men man kan ju ugnssteka den o efter griljera den..det visste jag inte..Är ju lättare o mindre tid att göra så..

• Madame Flod

I GP så hade de skinktest å Willys både råa och kokta fick bästa betyget och deras slutsats av testet var att billigast var bäst!
    Minns inte alla som var med, men ICA vet jag å Willys.
    Lycka till med din skinka!
    Vi kör nog med färdigkokt i år igen.... så gott!

Svar på tråden Willys Julskinka..någon som köpt den..