• Anonym (v32)

snyter blod

som rubriken lyder, sen jag blev gravid har jag blivit täppt i näsan hela tiden, och får ju dämed fräsa hådare, men varje gång jag snyter mig kommer det blod, som blodbollar typ, ursäkta lite äckligt tycker jag med, men är det nån mer som har det så när dem blev gravida eller ska man ringa nån läkare eller bm om detta? tyckert själv att det är lite obehagligt..

• Svar på tråden snyter blod
  • Viggo och pyrets mamma

Jag är också täppt innäsan sen jag belv gravid och snyter precis som du lite blodblandat, men det är ingen fara, det är tydligen vanligt att man både är täppt i näsan och lätatre blöder näsblod när man är gravid, har att göra med att alla slemhinnor i kroppen blir känsligare när man är gravid.

• ElinOlsson

Blöder aldrig näsblod annars, men gjorde det som gravid. Snöt också ut blod. Tror man har skörare slemhinnor.

• Catti41

Japp. Jag har haft näsblod och nästäppa sedan fjärde månaden eller nåt sånt. Nu är det bara 6 veckor kvar till BF. Jag ser fram emot när kroppen stabiliserar sig så jag kan snyta mig utan att näsblod. Så det är lugnt.

• LiindaE

en fråga...andvänder du nässpray?
    det torkar ut hinnorna och gör dom sköra ...sen då när man snyter sej då går det "sönder" och man blöder

• Sotardotter

Är gravid och har precis samma symtom... Har du provat med Nozoil eller koksaltlösning, det kan kännas lite skönt i alla fall.

• lia76

Man har skörare slemhinor när man är gravid så att blöda näsblod är rätt så normalt.
    Likaså om man har sex och man blöder efteråt

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • Anonym

Säger som andra här, blodet beror säkert på sköra slemhinnor. Inte kul. Kanske kunde du försöka att skölja mnäsan med något "mjukgörande" blandat med ljummet vatten. Hälsokosten har.

• Fröken Inga

Jag snyter också blod. Läste i mammapraktika att det är normalt, så du kan nog vara lugn.
    Jag använder inge nässpray.

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Anonym (v32)

okej va skönt att jag inte va ensam om detta jag använder inget nässpray eller nått. (har hört att det inte ska vara bra)
    tack för alla era svar,

• Anonym (v33)

Har precis likadant som dig, ts Som skrivet ovan så har man skörare slemhinnor under graviditeten, så det är inget att oroa sig för!

Svar på tråden snyter blod