• Barn2

Månadssten? Hur vet jag vilken har jag?

Jag är född den 12/9?

• Svar på tråden Månadssten? Hur vet jag vilken har jag?
  • Fru Indosaurie

Den här texten hittade jag:

Vilka stenar som tillhör vilka månader, eller som först var stjärnbilder, har förändrats genom åren. Det kan märkas då man får många olika bud på vilka stenar som är månadssten för en viss månad.

• suca

Hej! Jag kan en hel del om stenar och här får du veta om ditt teckens månadssten. Du är jungfru och stenar som hör till ditt tecken är: Jade och blå safir, stenen för månaden september är jade, grön aventurin och mossagat Alla stenarna är gröna och vill du veta mer om de olika stenarna så säg bara till så hjälper jag gärna till.

• Barn2

lolit? Oj, vad är det för sten? Jag trodde att jag har safir www.robbac.com/blandat/manadsstenar.htm

men har sett andra sidor där det står att jag har andra stenar, så vilken ska jag tro på?

/Jag har fått en (dyr) safirring i present av min man när Viktor föddes och nu läste jag att jag har ev. en annan sten

• Barn2

suca: TACK! Alltså jag har en månadssten: blå safir?! KUL! Jag älskar min ring därför hoppades jag verkligen att sten safir är min sten

• suca

Blå safir är en sten för kärlek, engagemang och trohet och är en populär förlovningsring.

• Barn2

OK, vilken sten har min man då? Han är född den 5/11

• suca

Han är då en skorpion, heta i sängen ha ha. Well, hans månadssten är obsidian och svart pärla och månadstenen för november är röd jaspis, lodsten eller blodagat. Jag vill även tillägga att du är jord och han är vatten och det är en utmärkt kombination.

• Denican

Jag då som är född 29/6 1983 och killen 23/6 1983?

• suca

Ni är båda kräftor, vattentecken passar bra ihop. Erat sjärntecken har Månsten och pärla. Era månadsstenar är citrin, gul kalcit och gul agat.

• Barn2

Åh, suca, tack, du skrev att scorpioner har en månadssten- röd jaspis, lodsten eller blodagat. Kan det vara RUBIN? (hoppas det )

??????????

• suca

Till barn2. Tyvärr är det inte Rubin men jag kan trösta dig med att Rubin är en underbart vacker sten så varför inte köpa en iallafall. Rubinen sägs bla vara bra för fertiliteten (om du vill ha fler barn), den sägs också skydda bäraren från illvilliga personer och bringar lycka i ditt liv. Har själv en som jag bär ibland. Tycker det är kul med stenar och har över 100 st som jag bär vid olika tillfällen och man kan ju matcha med passande kläder eller välja en sten för ett specifikt tillfälle eftersom alla stenar har en egenskap.

• Barn2

Tack för svaret!! Men jag har lite annorlunda fråga nu: OM man bär på en sten som tillhör inte personen alltså är inte personens månadssten kan det betyda ngt dåligt? Eller det spelar ingen roll vad man har för månadssten?? Förstår du hur jag menar???

• suca

Nej absolut inte. Alla stenar har bara olika egenskaper (om man tror på detta) så att vill du ha tur i kärlek väljer du en rosa sten, vill du ha sex väljer du en röd sten, för pengar en grön sten osv. Sen har varje sten mer specifika egenskaper så att alla röda stenar har inte alltid exakt samma betydelse. Men du kanske menar att du bär en sten som är din typ pojkväns månadssten. Svaret blir detsamma stenens egenskap är den samma ändå.

Svar på tråden Månadssten? Hur vet jag vilken har jag?