Åldersgräns på körkort, även då man blir äldre!
Alltså vi har en äldre man på 70+ under oss.
Jag måste säga att vid denna ålder ev tidigare så borde de tass in för att se om de klarar av att backa, fickpakera ja allt vad man nu gör varför inte lite terori också?
Menar de som tog sitt körkort på 60 talet eller tidigare kan ju inte ha samma information som det de lär ut nu.
Jag har själv inget körkort så ni får rätta mig om jag har fel, det kanske är så man får göra diverse prov efter en viss ålder.
Sedan tycker jag att efter ca 65 års ålder så ska man göra detta test var 5 år. Det handlar ju ändå om ren säkerhet. Reaktionsförmåga och synen försämmras som vi alla vet med tiden.
Kuggar man på provet kan man ju få en chans att klara det igen och körkortet blir indraget tills det man har klarat det.
Nåja varför jag tänker mer och mer på detta är pga denna man vi har under oss.
En kväll kom sambon gående och han såg hur mannen stod och bedömde bilen.
Hm jo den står bra så sedan gick han. När sambon kollade stod den ca 1 meter ut från trottoarkanten.
I förrgår hade han fickpakerat så fint så halva bilen(bak) stod på trottoaren och resten snätt ut på gatan. Förstår inte hur han lyckas köra.
han ställer bilen hur som helst. Vist bilens står stilla och kan inte göra någon skada, kanske böter men jag vill ärligt inte komma gåendes och han kommer körande.