• Jujja

Gillar Denise Rudberg...boktips önskas

Har läst alla hennes böcker o nu ska jag på semester o vill ha en bra bok. Någon som har tips om "liknande"böcker som Denise Rudbers?.....

• Svar på tråden Gillar Denise Rudberg...boktips önskas
  • Creyla

Jag vill tipsa om alla marian keyes böcker. Dom är mina favoriter. Jättebra allihop!

• Jujja

Tack f tips, nu har jag beställt några m henne iför resan

• Imra

Jag gillar också Denise Rudberg och utöver henne så har jag läst en del av Kajsa Ingemarsson, Jane Green, Jane Moore och de skriver väldigt bra böcker.

• meya

Sök på chic-lit på google eller på någon sida där de säljer böcker. Det är så de kallas, dessa härliga, lättlästa böcker som är så roliga och bra på så sätt att man kan drömma sig bort en stund
    Min senaste favorit är Sophie Kinsellas "Shopaholic"-böcker... Jag har läst 3 stycken tror jag. Det finns fler fast de är på engelska, och just nu har jag nog inte ro att läsa dem då man inte är asgrym på engelska för tillfället
    Men sök på chic-lit på typ www.adlibris.se så brukar det komma upp en spalt där det står "andra som köpt den här boken har även köpt..."(och så tipsar de om fler)

• ickeus

Läs böckerna av Emma Hamberg!

• Luloo
    Imra skrev 2007-12-22 18:50:33 följande:
    Jag gillar också Denise Rudberg och utöver henne så har jag läst en del av Kajsa Ingemarsson, Jane Green, Jane Moore och de skriver väldigt bra böcker.
    kan inte mer än o hålla med, har dock ej läst kajsa ingermarsson, men har alla böcker som dom andra har gjort,

amy jenkins - funny valentine är bra: litet kortfattat om boken
    Stevie är en ung journalist med världssamvete. När hon återvänder till London efter en reportageresa i Colombia får hon i uppdrag att intervjua den mest eftertraktade ungkarlen på jorden: skådespelaren Louis Plantagenet. Men varför skulle hon, som har fullt upp med att rapportera om missförhållandena i tredje världen, vilja göra en intervju med en filmstjärna? Varför skulle hon, som varken tror på kärlek eller tvåsamhet, plötsligt vilja ge sitt intervjuoffer en alla hjärtans dag-present? En gåva som får förödande konsekvenser...
    bebis i magen BF 10/6-08
  • Lillagumsi

Jag vill rekommendera böcker av Jennifer Crusie och Karin Holmqvist om du gillar Rudberg.

• Thilda

Åh, då måste jag rekomendera Grevgatan 22 av Jenny Leeb. KANONBRA och i samma still som Denise Rudbergs böcker (som jag f.ö. är lite ledsen över att ha läst klart ).

Jag ångrar ingenting. Kasta första stenen, den som är utan synder. Nej, ingenting...
Svar på tråden Gillar Denise Rudberg...boktips önskas