• Nilam84

Hickar era bebisar mycket?

Min lilla tjej på 11 dagar hickar jätte ofta och det håller i sig länge.. tycker så himla synd om henne då man inte kan göra så mkt för att hjälpa henne =( hickar era nyfödda oxå ofta?

• Svar på tråden Hickar era bebisar mycket?
  • esandis

Hej! Min dotter hickar också jättemycket..Det är inte lika mycket nu är 5 1/2 mån, men när hon va nyfödd va det jättemycket...Frågade på bb och de sa att de besväras inte av det. Min dotter kan tom somna med hicka....=)

• Sarah84

När vår dotter va så liten hicka hon mer elle mindre efter varje gång hon ätit.

• gomez

på bvc sa dem till mej att barn som hickar mycket i magen hickar när dem e ute med.

• Zharmy

Åh ja.. Vår lilla Linnéa hickade mkt i magen och gissa om hon gör det nu också :) men hon störs inte av det och somnar även om hon har hicka.
    Jag däremot störtgrät när jag hade hicka när jag var bebis sade min morsa så det va tur att våran bebis inte gör det nu hehe.

Kram

• Cammmie

Min dotter hickar nästan varje dag... 3 månader på lördag nästa vecka!!

• nabben

vår son, 3 månader, börjar alltid hicka varje gång vi busar med honom så han börjar skratta...sorgligt men sant

• Minigrisen

Malte (snart 11 mån) hickade jättemkt i min mage. Ett par gånger om dagen faktiskt. När han hade fötts hickade han ofta men det avtog efter ett par månader. Nu - nån gång då och då.

• bara lilla jag

min kille på 1 månad hickar minst en gång om dagen.. ibland tre 4 gånger och det kan hålla i sig i en halvtimme ungefär :)

• bara lilla jag

min kille på 1 månad hickar minst en gång om dagen.. ibland tre 4 gånger och det kan hålla i sig i en halvtimme ungefär :)

• Willy

Åttamånaders som alltid börjar hicka när han gapskrattar. Fler som känner igen detta?

• ninaboel

Hej!

Hillevi (8 veckor) hickar ett par gånger per dag... Hittade följande info:

Små spädbarn hickar lätt och ofta och inte sällan hickar barnet redan före födelsen. Hicka är sammandragningar av mellangärdsmuskeln. Nerven till  denna muskel kan stimuleras då barnet äter och maten passerar matstrupen. Det kan vara en förklaring till att hicka ofta kommer under eller efter matningen. Barnet verkar inte må illa av hickan och den slutar spontant. Hickningarna avtar med åldern.
    (http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=6043)

• RosaGris

kan bara säga att exakt såhär é det för oss.. :)
    emma é också 5½ månad

esandis skrev 2007-12-17 20:26:38 följande:
    Hej! Min dotter hickar också jättemycket..Det är inte lika mycket nu är 5 1/2 mån, men när hon va nyfödd va det jättemycket...Frågade på bb och de sa att de besväras inte av det. Min dotter kan tom somna med hicka....=)
  • Tussan05

Min son hickade jätteofta både i magen och när han var nyfödd. Tyckte så synd om honom för han blev så himla arg! Nu hickar han också ialla fall dagligen men han blir inte arg längre.
    Jag får också lätt hicka så kanske har han fått det av mig?

• Little Pooch 05

Jag har ocksa en hickbebis (storebror var likadan). Hon verkar ogilla hickan, blir lite ledsen. Fick tipset om att amma lite mera (hickan kommer ju oftast efter mat) - om man lyckas ge henne lite mer mjolk sa forsvinner faktiskt hickan! Detta funkar tydligen bara pa sma bebisar.

• Superizza

Min son hickar också mycket.. han e 6 veckor.. han hickade mycket mer förut men de e mer än 1 gång på dag i allafall.. De e inte farligt och på 35:an sa dom till mig att dom kan hicka när dom känner sig stressade.. så dom sa till mig att ja skulle tänka på när han hickade om de va vid tillfällen när man t.ex. byte blöja, klädde på han lr något annat.. Min kan både äta o sova medans han hickar..

Svar på tråden Hickar era bebisar mycket?