• Jessa med 3

Vad saknade ni på sjukhuset?

Ni som fått prematurbarn, var det något ni saknade eller blev extra glada över att få på sjukhuset? En kompis fick just sitt barn i vecka 29 och vi har tänkt sätta ihop ett litet "survival kit" till henne - men vad ska vi ta med i det? Kan tänka mig att det kan bli lite långa dagar i väntan på att den lille ska växa till sig...

• Svar på tråden Vad saknade ni på sjukhuset?
  • LA Woman

Det jag allra mest saknade när jag låg på neo var min stora tös där hemma....svårt att ge bort

En fin bok där man kan skriva om sina upplevelser på förlossning/BB/neo hade jag blivit glad för annars! Kan vara roligt när barnet blir större också

(¯`°?.¸ ♥ www.barnsligt.blogspot.com ♥ ¸.?°´¯)
  • Nyfiken gul

en egen privat pyjamas! Man tillbringar mycket av tiden med att sova o vänta... o sjukhuskläderna gör oftast att man känner sig mer eländig o sjuk än vad man faktiskt är..

jag uppskattade även vanliga vardagssaker som duschtvål, shampo, skvallertidningar o godis...

• ElinOlsson

Små EGNA kläder till bebisen. Man tycker att kläderna i stl 50 är gigantiska. Jag uppskattade att få sätta på min son egna kläder, han kändes som "mer min" då. Handtvättmedel, typ Y3, så de kan tvätta upp både bebisens och sina kläder om det behövs.

• Lift Stolpe

Egen lagad mat saknade vi. Riktigt less på sjukhusmaten hann vi bli på två mån.

• gohappy
    twinstar skrev 2007-12-17 22:46:36 följande:
    Skriver under på "egen lagad mat"!!!!Gå dit med matlådor åt dem!
    Kan verkligen hålla med om detta, sen en go bok och privata kläder både till mej och bebis.... Sen en necessär med egna bindor( avskyr sjukhusbindor i alla stolekar), duschtvål, schampoo, balsam samt hundkrämer och deo.
  • knäppisen

böcker o tidningar så man har nåt att göra alla timmar man bara sitter med bebisen i famnen.
    En dagbok att skriva om alla upplevelser i.
    Mat o godis.

• UnderbaraSöner

Något jag saknade va sällskap..ville egentligen inte ha så mkt mer än sällskap..hade en tuff tid på neo och ville bara ha lite förtåelse vilket jag inte fick av neo personalen..

• Viran

Jag saknade en mysig mjukisdress att hasa runt i, tofflor, nån bra bok både att läsa och någon att skriva i. Nån att berätta alla framsteg för, MATLÅDOR... Bäbiskläder som passade (finns att köpa på bla pippilotta.se och me&my.se(?)

Vilken gullig kompis du är som ställer upp!!!

Svar på tråden Vad saknade ni på sjukhuset?