• Anonym (förvirrad)

Cysta???

Ja... efter att i två månader haft mellanblödningar, värk, luktat illa mm så var jag idag på gyn.
    Dom hittade en cysta som var 25mm stor på ena äggstocken.
    I juli fanns den inte där. Dom sa ja ska komma tillbaka om 3 mpnader å kolla om den växt.
    är inte det länge? menar att den har vuxit till sig till dendär storleken från i ca augusti och ja får ju bara ondare för varje vecka..
    hur fungerar det med cystor i övrigt..?

• Svar på tråden Cysta???
  • Me o Mike

Njae det är nog en ganska normal tid för att se om den vuxit..

• Spaceray

Jag har haft en cysta i underlivet fast inte på nån av äggstockarna så det kanske inte är samma sak. Men min kom ganska tvärt, växte till sig på en månad ungefär, gjorde ont som s-tan!! Läkarna gjorde inget åt det heller och nån vecka senare så sprack den, aj aj aj... men inte farligt. Hur det är när den sitter på en äggstock vet jag som sagt inte.

• Anonym (förvirrad)

okej.. men om den inte har vuxit då? hur gör man med allt nu? den kan ju inte bara sitta där heller väll? den sitetr brevid min spiral. såsmåningom vill ja har fler barn och ska då dendär klumpen vara ivägen + ja har ju ont!!

• Spaceray

Näe, antingen så går den väl över eller så tar dom nog bort den! Den kommer inte att finnas kvar för alltid, det lovar jag!

• Me o Mike

dom är oftast inte farliga.. SÅ är den så liten låter dom den nog sitta kvar..

Anonym (förvirrad) skrev 2007-12-17 21:34:52 följande:

okej.. men om den inte har vuxit då? hur gör man med allt nu? den kan ju inte bara sitta där heller väll? den sitetr brevid min spiral. såsmåningom vill ja har fler barn och ska då dendär klumpen vara ivägen + ja har ju ont!!
  • challe 1

hej jag hade en cysta på min ena äggstock. fick ppiller för att den skulle bli mindre men den växte av det. så jag fick opperera bort min med titt-håls-operation. ibland spricker dom dock av sig själva.

• Anonym (förvirrad)

hur tar dom bort den då??????

• challe 1

Anonym (förvirrad) skrev 2007-12-17 21:38:29 följande:

hur tar dom bort den då??????
    min tog dom som skrive med en titt-håls-operation.
    då är man nersövd och så går dom in i fyra små hål i magen. ett hål sticker dom en liten kamera i, ett hål blåser dom luft i buken för att få plats och se bätre. ett hål tar dom hål på cystan i och ett hål drar dom ut cystan i. fattar inte varför dom inte drar ut den genom samma hål som dom har sönder den i.. men men..
  • Anonym (förvirrad)

är inte det dåligt för äggstocken i sig? att gå in i den likssom..? är dörädd för att skada mina....:s

• Anonym (förvirrad)

är inte det dåligt för äggstocken i sig? att gå in i den likssom..? är dörädd för att skada mina....:s

• challe 1

Anonym (förvirrad) skrev 2007-12-17 21:44:57 följande:

dom skadar inte äggstocken. och jag var jätte rädd att jag inte skulle kunan bli gravid efter det. men jag sitter här i åttånde månaden. och som min gynekolog sa. om det skulle visa sig att äggstocken som cystan sitter på är sjuk så har du ju en till. jag har bara en och en halv äggstock.
  • Anonym (förvirrad)

okej.... en å en halv? sabba dom halva????

• challe 1

Anonym (förvirrad) skrev 2007-12-17 21:47:46 följande:

okej.... en å en halv? sabba dom halva????
    den var sjuk för att min cysta var så stor. men dom skadade den inte.
Svar på tråden Cysta???