• Novus

Knöl/bula på ryggen som gör ont/ömmar

Har haft ont i ryggen några dagar och när jag skulle massera lite där det gör ont kände jag en bula/knöl eller vad man ska kalla det. Enligt min man syns inget på ryggen, men han känner även han bulan. Jga har inte slagit mig eller nåt. Det ömmar när jag inte rör där, men gör ont när jag känner och trycker.

Vad kan det vara för något?

• Svar på tråden Knöl/bula på ryggen som gör ont/ömmar
  • Nyfiken gul

det kan vara en finne som sitter på insidan.. dom kan man aldrig klämma ut eftersom dom aldrig syns på utsidan. Dom läker ut av sig själv efter ett tag.

• Novus

Oj, har jag aldrig hört talas om

• Evelinis
    Kanske är en Böld?

En böld är en varhärd orsakad av instängda bakterier, oftast sådana bakterier som förekommer på huden utan att ställa till besvär. Typiska tecken är svullnad och ömhet. Kontakta din vårdcentral om bölden inte försvinner av sig själv, eller om du får feber.

En böld kan variera mycket när det gäller storlek och omfång. Typiska tecken är rodnad, svullnad och ömhet. Bölden kan göra olika ont beroende var på kroppen den sitter. Om bölden är kraftigt inflammerad kan du till exempel också få huvudvärk, feber, frossa, värk i kroppen eller magsmärtor.

Svar på tråden Knöl/bula på ryggen som gör ont/ömmar