• SoulChild

JÄÄÄÄÄTTTE ONTT i urinblåsa, vad kan man göra åt det, snälla nån???

Har symptom på uvi, men har ingen uvi, har tagit prov, ska upp till min bm imorgon o lämna kissprov så dom får lämna på odling.
    MEN NU har jag jäääääättttttttteeeeeee ont i urinblåsan, jag kan inte ens gå..
    Vad kan jag göra åt detta, finns det nånting som lindrar??
    Mvh

ღ Lillgroda på väg, 51 dagar kvar ღ
  • Svar på tråden JÄÄÄÄÄTTTE ONTT i urinblåsa, vad kan man göra åt det, snälla nån???
  • Mme K

Åk in akut. Kan du inte gå bör du nog kolla upp det!

• Skusan

Drick massor, gärna tranbärsdryck. Kissa ut allt ordentligt, snabbkissa inte.

Har du svårt att tömma helt så res dig en gång och sätt dig sen ner igen och vänta lite, urinblåsans läge kan ha ändrats och du kan kissa ut resterande urin lättare.

• Skusan

Och som övriga redan skrivit, är det så illa så du inte ens kan gå ska du söka akut redan ikväll, inte vänta till bm imorgon.

• FruÄdel

Åk in och kolla att du inte fått en liten njursten som är på väg ut. Gör skitont! Lycka till

• SoulChild

jag kan gå, men jag få gå framåt lutad..
    Jag har verkligen ONT!
    Jag har ont i själva blåsan... !!!!!!!!

• SoulChild

har tillomed ont nu när jag sitter

• SoulChild

kan även tillägga att jag haft såhär i några dagar men blivit värre o värre..

• webstar

åk in för guds skull.det blir ej bättre!

• delifi2

åk in på en gång tycker jag.

eller ring 1177 för att höra vad de tycker.

har du varit på toaletten? kom det mycket då? kändes det som allt kom ut eller om det finns något kvar?
    kan vara nursten som någon sa tidigare

• SoulChild

ringde 1177 (sjukvårdsupplysningen) och hon sa att eftersom jag har ont och sen mer ont upp mot höger sida + att de sista jag kissar gör ondast att det låter som urinvägsgattar (vet inte hur de stavas)..
    Kanske därför jag har haft problem med uvi + all dess symptom länge..

Hon sa också att om jag absolut inte klarar av att vänta tills imorgon att jag ska åka in direkt..
    ska nog åka in, har verkligen ont..

det kommer lite, så gör de ont, jag sitter kvar en stund o sen kommer de mer.. känns som jag e tom men direkt när jag går upp känns de som jag håller på o kissa på mig igen!..

• Stumpan83

Börjar smärtan röra sig uppåt ska du definitivt åka in. Det kan vara början till en njurbäckeninflammation, vilket kan vara väldigt allvarligt.

• SoulChild
    en liten uppdatering..
    Åkte in igår akut, fick vänta jättelänge som vanligt Ledsen..
    Hade iaf bakterier och protein i kisset, hon ringde till infektionsmott. och dom ska ringa mig på ons,tors..
    Jag har haft salmonella i urinet, men behandlades för detta för ca 3 veckor sedan.
    veckan innan det så hade jag uvi, men behandlades också mot det.
    Dom trodde jag hade fått ett återfall av uvi så jag ska behandlas med selexid igen.
    Men jag har så FRUKTANSVÄRT ONT så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
    Kom hem kl 3 inatt och har fått sovit kasnke högst en timme.
    Vet inte vad jag ska göra.......
    sitter och väntar nu på att dom ska komma och byta lås hemma hos mig, sen ska jag försöka sova igen..
    Nån som har nått tips på vad jag kan göra mot det onda??

Mvh
  • Skusan

Hur går det för dig? Är smärtan bättre? Låter annars lite som njursten/uretärstensliknande. Har du feber?

• SoulChild

Det går lite bättre, har inte lika ont i buken längre, men har iof tagit alvedon och fått utskrivet uvi tabletter..
    Visade dock väldigt mycket bakterier i urinet och jag har haft salmonella i urinen, o dom trodde det fortfarande var kvar, dom skickade det på oldling..
    Men läs detta..
    www.familjeliv.se/Forum-2-143/m28041819.html
    det är mitt senaste inlägg, blir lite orolig :S

frågade om njursten osv, men har inte ont där utan bara i buken, har ej feber heller.
    Mvh

Skusan skrev 2007-12-18 23:01:54 följande:
    Hur går det för dig? Är smärtan bättre? Låter annars lite som njursten/uretärstensliknande. Har du feber?
Svar på tråden JÄÄÄÄÄTTTE ONTT i urinblåsa, vad kan man göra åt det, snälla nån???