• Anonym (orolig)

Pessaret fastnade - risk för graviditet?

Hej! Igår hade jag och min kille sex - jag satte in mitt pessar innan. Efteråt, när jag skulle ta ut det, satt det jättehögt upp och konstigt. Jag kände det med fingerspetsarna, men kom inte åt att få ta i det! Det hela slutade att min käre pojkvän fick ta ut det...och även han hade svårt att nå.. pinsamt.. mina frågor:

1. Hur kan pessaret sitta fel "uppåt?" när jag tittar på bilder kan det ju inte komma högre upp... kan detta bero på att livmodertappen ibland sitter långt upp?

2. Pessaret satt ändå "på bredden" och jag tyckte det kändes hyfsat rätt - kan det finnas risk för graviditet?

Jätteglad för snabba svar - borde ju ta akut p-piller om det inte skyddat!

• Svar på tråden Pessaret fastnade - risk för graviditet?
  • Anonym (orolig)

Puff..

• Anonym

nej man använder ju spermcid oxå så du kan känna dig lugn.Därimot så undrar jag hur snabbt efter du skulle ta ut det?

• Anonym

finns ju klart en viss risk att ni flyttat på det när ni hade sex eller att du hade bråtton när du satte in det.

är du nära ägglossning oxå? så bör du kanske göra det om du inte vill riskera att bli gravid, ni kanske ändå funderar på det menar jag?

• Anonym (orolig)

Jag tog ut det efter 6 timmar, som sig bör. Men jag kände, under tiden, att det tryckte lite konstigt. Jag tror jag är nära, eller det har varierat lite mellan 21 och 28 dagar på senaste, om det är 21 dagar har jag haft det för 5 dagar sedan, om det är 28 ska jag ha det snart.. så svårt att veta.

• Anonym

Men du tror du knuffade till det när ni hade sex? var det under nån konstig ställning eller så? eller häftigt sex så kan det flytta sig, ni måste gjort det flyttat det alltså, har ni nyligen träffats då iom denna oron om att bli gravid? hade jag varit som du hade jag nog tagit piller för att vara på säkra sidan, även om man har spermiedödande medel så vet man inte med säkerhet, sprutade han i dig dessutom så bör du nog göra det. Hoppas det går bra, kan väl säga hur det går. Håller tummarna för dig.

• Anonym

Tog du nåt piller eller hoppas på turen? jag hade varit väldigt osäker iaf.

• Anonym (orolig)

Hej, jag tog inget piller... när jag kollar på bilder av hur ett pessar kan sitta, och iom att jag vet att det inte var på "snedden" utan ändå kändes som det satt plant... jag har tagit piller för 2 år sedan, och blev hemskt sjuk då.

Ja, vi har nyss träffats, eller för 4 mån sen, så det skulle inte vara så roligt att bli gravid...

• Anonym

Jag har nyligen skaffat pessar och ingen,varken bm eller apoteks personal vet hur mycket medel man ska använda och om man måste fylla på efter en viss tid.Känns ju lite sådär....Vet du nåt om det?

• Anonym

Har du barn sen innan eller mest orolig att bli gravid? Håller tummarna då att du inte blir gravid, dessutom om han inte kom i dig så bör det inte vara nån fara lite större risk om han kom i dig.

Svar på tråden Pessaret fastnade - risk för graviditet?