• blondtjej

Jeans (storlekar)

Hej alla!!
    Jag vill veta vad ni har för jeansstorlek och så!! Alltid lika intressant och se vad andra har
    Midjemått och "vanlig" storlek??
    ---------------------
    Jag har 36 i kläder (dock lyckats klämma mig i ett par jeans och en kjol i 34 ) och har 27" i jeans (tror jag).
    Är 169cm lång och väger 64kg.
    Tycker jag är "tjock" för att ha så små storlekar. Det är därför jag frågar hur ni har det!?

Mätt över midjan är jag ca 65cm och över höften är jag ca 75cm.

Tack för att ni lägger er tid hos mig, hehe!!

• Svar på tråden Jeans (storlekar)
  • Banana82

du är verkligen inte tjock. Jag har dock svårt med storlekar då jag har 3 olika fördelat över kroppen, så föredrar stretchiga plagg, de sitter bäst.

Jag har nämligen 46 över byst, 44 i midja och 42 över höft, om man ser till måtten. Men oftast köper jag 42/44, toppar kan jag om det är stretch ha medium, 38/40.

I jeans, 33-34" i midja beroende på modell.
    Är 1,68, 76 kg, midja 82, höfter 104.

• blondtjej

hehe, näe! Jag är inte tjock, men asså... om man ser/hör "alla andra" som har så små storlekar så är dom ju jättesmå
    Jag har också större bröst och har ca 92 mätt över brösten...
    Det är så svårt med storlekar ju!! :-O Har vägt 79kg och har bantat mig ner under ett års tid (shit vad snabbt det året gick )

• Lilja84

Alltså jag är 180 lång (och efter vinterkräkansjukan ganska nyligen) och väger jag 57 kg , men jag har 70 i midjemått  och  89 cm över höfterna  och liten byst dock , men jag är ju långt från tjock trots att jag har både större midjemått ,större höftmått och är längre så väger jag ju mindre, det beror ju på hur man är byggd i skelettet helt enkelt .
    Jag tycker inte du verkar tjock med andra ord .
    Jag brukar köpa 27 (tum) i jeans  och brukar ha allt mellan 34-38 beroende på vad för plagg och material på plagget .

Alla är vi stöpta i olika former och var glad för det , jösses vad tråkigt det skulle vara annars

Livet går vidare vare sig du vill eller ej.
  • stiletto

jeansstorlekar varierar kraftigt för mig beroende på vilket märke jag köper. Har hänt att jag kommit in i 25:or och ibland känns 27:or lite för tajta. Är 164 och väger 54kg.

• lollsanT

28" har jag i jeans. 35" i längd.
    Annars köper jag S i toppar det är stretch i, 38 (större S) kan jag ibland ha när det inte är stretch, alt stl 40 men då är det för stort i midjan =/
    92cm runt brösten, 68cm i midjan, 86cm över höfterna och 95cm över det bredaste stället på rumpan :-/
    175cm lång och 62-63kg.

• blondtjej

haha, jag tycker det är sååå skumt att ni väger så mycket mindre än mig (om man ser till längden med) Men det är ju bra att vi alla ser olika ut, men det känns ändå som om jag borde ha större jeans

• Litetdahl

Jag är 173 cm lång och väger 55 kg. Anses nog vara ganska "smal" men köper ändå kläder i storlek 36 på överkroppen och 38 på underkroppen. Har storlek 28 i mina älskade Acnejeans!!! Skulle få på mig mindre storlekar men det är så jävla fullt på alla när kläder sitter för tight...

Svar på tråden Jeans (storlekar)