• FH Mamma

Varför inget straff för mammor som ljuger om faderskapet?

Eller försöker hitta på att dom inte vet vem som är pappan?

Något straff borde dom få tycker jag. Alla barn har ju rätt att veta sitt ursprung.

• Svar på tråden Varför inget straff för mammor som ljuger om faderskapet?
  • Min familj

Det är hemskt med de som gör så! Varför skaffa barn om man inte vill att pappan ska veta om det...Eller barnet såklart.

Mamma till Rasmus 1½ år & ängeln Gabriel som blev 3½ år!
  • xxmeyaxx

Jag vet en tjej som tänkte skriva "Fader Okänd", fast hon mycket väl visste vem han var (hennes ex). Pratade med henne och försökte få henne att förstå att så kunde hon bara inte göra. Dels för att det inte var rätt mot barnet. Var som att tala in i en vägg. Tjejen fick mf dock..

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • FH Mamma

Men med ett kännbart straff kanske fler tänker efter före innan de får för sig att det inte behövs någon pappa.

En jag känner fick en dotter med sitt ex. Men det barnet tror att en annan kille är pappan sen gjorde dom slut och den killen försvann ur hennes liv.

• blipblop

Tror att det dessutom är svårt att bevisa att tjejen vet vem som är pappa. Alltså tjejen kan ju alltid hävda att hon legat med flera inom samma tidsperiod och vem ska kunna bevisa annat?

• FH Mamma
    blipblop skrev 2007-12-18 11:49:13 följande:
    Tror att det dessutom är svårt att bevisa att tjejen vet vem som är pappa. Alltså tjejen kan ju alltid hävda att hon legat med flera inom samma tidsperiod och vem ska kunna bevisa annat?
    Nej det är klart men tjejen ska ju hjälpa till så gott det går så eg ska hon ju namnge alla hon haft sex med.
  • blipblop

Ja men om hon "glömt" någon så kan hon ju inte straffas för det.

FH Mamma skrev 2007-12-18 14:27:37 följande:

Nej det är klart men tjejen ska ju hjälpa till så gott det går så eg ska hon ju namnge alla hon haft sex med.
Svar på tråden Varför inget straff för mammor som ljuger om faderskapet?