Du måste logga in för att svara i en tråd.

• vicsun

Köldgräns för att sova ute?

Vad har ni för köldgräns för att låta era barn sova ute i vagn, och hur klär ni dem när det är riktigt smäll kallt? Tycker det är lite svårt att veta men i - 12 har det gått utmärkt men ansiktet är ju svårt att skydda mot kylan. Hur gör ni?

• Svar på tråden Köldgräns för att sova ute?
  • spacebeare

har ingen aning men kan ju säga att min tjej som var ute på prommis igår fick helt klart "skador" i ansiktet. var röd och idag är hon fnasig.
    fet kräm är väl bäst läste i nån föräldratidning att de rekommendera att man förebyggande smörjer dan innan man vet att man ska ut.

• frugus

Som mest har hon sovit ute i -15 grader, då i voksipåse med overall, mössa, tjocksockar o vantar i. Sen sätter jag vaselin i kinderna för att skydda huden. När det är å kaldt ute brukar hon inte få sova ute så långa perioder, max 1,5-2 timmar innan jag tar in henne.

• 070706

- 15 har dom dom gräns på dagis

• Sarah84

Är de klädda rätt så är de ju ingen fara. Här "nere" där vi bor blir de ju inte så ofta JÄTTE kallt. Långt upp i Sverige är de kanske värre. Men de e ju väldigt nyttigt för dem & sova ute. Man känner väl kanske själv, över 15-20 minus e kanske lite kallt..

Svar på tråden Köldgräns för att sova ute?