• Titti och mini

Nån vars spädis haft hjärnskakning eller spricka i skallen???

Lillen låg i sn vagn igår, jag hade glömt låsa den, den blåste ner för utetrappan o han föll ur. Har en spricka i ett av skallbenen, men må bra. Har inte varit avsvimmad eller kräkts.

Kom hem från sjukhuset precis o de säger allt ser bra ut nu o det ska läka fint. Men mår så dåligt, allt var mitt fel,,, vet inte hur jag ska komma över detta o jag är så fruktansvärt orolig för att det ska bli ngt men eller andra skador på sikt...

Nån med erfarenhet???? Hjärnskakning eler sprickor - hur gick det???

• Svar på tråden Nån vars spädis haft hjärnskakning eller spricka i skallen???
  • AnnaGBG

Oj, era stackare!!!! Säger de på sjukhuset att det kommer att bli bra, så blir det ju det.
    Du lär ju aldrig glömma låsa vagnen igen... Olyckor händer så lätt och är det just det, så försök att inte må dåligt över det. Det gick ju bra.

• Meli

Usch vad otäckt.....men du, om läkarna säger att det ser fint ut, så ser det fint ut. Det kommer att läkas fint.....

Kramar

• Morbid Mistress

Men efter hjärskakning akn det bli om hjärskaningen är kraftig eller om man får upprepade hjärskakningar.

Olyckor händer lätt men mår du dåligt även om ett par veckor över detta kan det vara en ide att kontakta din vc för att få remiss till kurator och prata av sig.

• Titti och mini

Tack Det finns egentligen inga tecken på hjärnskakning eftersom han mått bra hela tiden, förutom ont i skallen. Jag hoppas så att det inte kan bli ngt av detta.... Helmic du har rätt i att jag ska nog prata m nån om det inte blir bättre... har dock inte sovit på hela natten i stort sett... bara legat o lyssnat på hans andning... får se om ett tag... m lite mat o sömn kanske får perspketiv...

• 67anette

Hej!
    Jag har ett barn som också fick en spricka i huvudet, när han var
    väldigt liten. Jag blev naturligtiv också jätteorolig när det hände och
    läkarna sa att barn läker väldigt bra. Jag har varit på efterkontroller
    och barnet är idag 12 år och är som vilket annat barn som helst, alltså lyssna på vad läkarna säger det stämmer.

• Titti och mini

67anette - till mig sa dom att efterkoll ej var nödvändigt.... tror du man ska be om det ändå? Hur illa var det m din lille, hade han hjärnskakning?
    Vet att jag borde lugna mig o ta in det läkarna säger, har dock lite problem m förtroende efter 2 förlossningar som inte var som de skulle... skönt att höra att ditt barn är OK Hade han/hon ngr problem precis efter eller läkte allt som det skulle?

• MyFine

Jag skulle nog be om en efterkontroll -för säkerhets skull! Det läker ju säkert jättebra, precis som läkarna säger! Men jag skulle nog inte känna mig riktigt "trygg" om jag inte gjorde det. Nu är det ju visserligen jag som tycker så..

• Titti och mini

Nån mer m erfarenhet???

• NinaB

Har ingen erfarenhet men frågade barnläkaren på Astrid Lindgrens om detta när jag var där för ett tag sedan. Ifall olyckan skulle vara framme någon gång, och hon sa att barns huvuden läker otroligt bra även om det skulle bli en spricka.
    Försök att inte klandra dig själv så mycket. Jag har läst jättemånga härinne som har råkat titta bort från skötbordet tex och bebisarna har druttat med huvudet före i golvet. Det är så lätt hänt.
    Jag skulle be om en efterkontroll för säkerhets skull. Och så slipper ni oroa er i onödan.
    Styrkekramar

• kristinah

Jag har ingen erfarenhet av det du frågar om men min lilla dotter ramlade ner från skötbordet för några veckor sen.
    Jag stod bredvid och vek tvätt med ena höften mot skötbordet och trodde att jag hade stenkoll...plötsligt ser jag i ögonvrån hur nåt far i golvet och när jag tittar lite mer noga ser jag att hon ligger på golvet helt tyst....

mitt hjärta stannade i flera minuter kändes det som, sen kom skriket.

Det hände inget, hon klarade sig bra men skuldkänslorna var riktigt jobbiga, jag var tvungen att prata om det rätt mycket, tror att jag berättat för alla jag känner.
    Men ingen har sagt nåt dömande och nu några veckor efteråt känns det bättre.'

men att det var mitt fel kommer jag nog aldrig att glömma...och bara att man vet att det finns i hennes sjukhusjournal är jobbigt (ringde vårdguiden)

Svar på tråden Nån vars spädis haft hjärnskakning eller spricka i skallen???