överaktiva barn!
Ni som har överaktiva barn. Hur gör ni så att varadagen fungerar för er? Hur mycket uppmärksamhet får dem av er? Har ni fler barn eller har ni bara ett överaktivt barn? Vill ha lite tips när det gäller överkativa barn.
Ni som har överaktiva barn. Hur gör ni så att varadagen fungerar för er? Hur mycket uppmärksamhet får dem av er? Har ni fler barn eller har ni bara ett överaktivt barn? Vill ha lite tips när det gäller överkativa barn.
Jag skulle oxå gärna vilja ha tips för jag blir galen snart! Har en 3 åring som är helt tokigt överaktiv! Får inte min vardag att gå ihop alls... =(
"ingen som har tips"
utevistelse så mycket som möjligt där barnen verkligen rör på sig,tex långpromenader till någon lekpark,besök i badhus,spela fotboll
Jag har en kompis som har en 5 årig son och han har varit helt överaktiv i många år och min kompis har haft det jätte jobbigt.
Sen var hon på en föreläsning om glutamat för ett par månader senda, där föreläsaren berättade om effekten på barn som äter mycket glutamat. Och det gör så barn bli överaktiva, hennes son åt mycket gultamat. För hon hade ofta aromat och grillkrydda i maten hon lagade, och han hade det på smörgåsen. När hon slutade med mycket av den mat som innehåller glutamat och slutade ge han det på smörgåsen så har han blivit en helt annan pojke, helt otroligt! Han är världens lugnaste och snällaste kille nu.
Ett tips bara ifall ditt barn kanske är känslig mot det, för glutamat finns i så mycket som man inte vet, och har stor effekt på små barn.
en sak till -undvik godis och läsk också,socker triggar igång barn
Ja, i fel mängd. Det finns mycket som kan göra så barn blir överaktiva, men glutamat är enligt forskning en stor bov i det hela. Likaså allerigier också, han på föreläsningen berättade om en flicka som var 8 år och allergisk mot citrusfrukter och pälsdjur, hon vart mycket bättre när dom minskade intaget av glutamat, helt otroligt!
våran dotter är 3 1/2 år och överaktiv.
vi har även en son på 7 mån.
det är inte lätt allla dagar att få det att gå ihop.
försöker ha så mycket fasta rutiner som möjligt.
och är ute mycket.
gör mycket saker med henne på em när hon börjar bli trött för då blir hon etter värre i sin överaktivitet.
Japp, jag har två överaktiva barn och rutiner är jättebra. Och ingen godis eller läsk, inga kakor, bullar eller saft förutom på lördag. Jag är även mycket ute och går eftersom vi har två hundar och då är dom med. Aktiviteter varje dag är också viktigt, de blir galna om vi "bara" är hemma.
Det är extremt jobbigt men jag är ju van nu. Men så länge vi håller oss till rutinerna så går det bra, men om vi bryter dom för att vi kanske är bortbjudna och sånt, då blir det jobbigt... Men men, det ordnar sig alltid...
Läggdags kl 19.15. Frukost kl 7.30. Dagis kl 9. Hämtar 14. Går ca 1 timme hem, oftast med hundarna. Pysslar lite, sen lagar vi middag. på helgerna är vi ute från 10 till 12 sen lunch. Oftast går vi ut igen efter lunch om vi inte hälsar på nån. Sen middag vi 17. Så där kan det se ut. Men också så har vi klara regler. Till exempel att man får inte klättra i bokhyllan, fönstret, diskbänken etc. Sen så får man bara måla på papper och inte på väggar, vi kanske låter tråkiga som föräldrar men vi måste vara stränga, får de lösa tyglar blir de galna. och jag märker ju på barnen att de blir lugnare av det.
Miew: visst låter du som en tråkig förälder men jag vet hur det är, man måste ju. Har samma problem och regler som dig men skillnaden är att jag har en 4 åring som är överaktiv och en som är 6 månader. Hoppas verkligen att han inte blir lika. Problemet jag har är att 4 åringen är på bebisen hela tiden så fort han hinner och man vill ju inte säga ifrån jämt heller, det är så svårt att veta hur man ska göra. Har du nå tips?
Bekanta tycker man har så mycker regler och är hård till sitt barn men i själva verket vet dem inte hur det är att ha ett överaktivt barn. Dem bara gnäller hur jobbigt det är när deras barn gör en liten grej.
Jag vet att det låter tråkigt, men vi är ju mycket ute och pysslar. Leker Ronja rövardotter i skogen. Vi hoppar trampolin två gånger i veckan, badar och annat. Så jag vet ju att ungarna mår bra och aktiveras konstant så de däckar vid 19.15. Och jag märker ju faktiskt att jag också mår bra av att hitta på saker hela tiden, de är med på allt, tvättstugan, städning, matlagning.
vilken mat är det gluten i? Jag har inte så stor koll på gluten dårå. Någon som vet?
Glutamat ar en smakforstarkare inte gluten det ar mjol om du laser pa innehallsforteckningen sa hittar du det kan sta glutamat eller natriumglutamat finns i kryddblandningar, halvfabrikat, chips etc det gor att vi far ett sug och vill ha mer. Basta ar att sjalv laga maten fran start sa vi vet vad vi har i och upplever riktiga smaker.
Min 5 åring har oxå varit väldigt aktiv.Men sen började jag ge han eye q,en jätte bra fisk olja från hälsokost.Finns i både flytande för dom mindre och kappslar för dom som kan tugga.
Fungerar toppen.Det är för överaktiva barn,men fungerar narturligtvist perfekt som vanlig fiskolja.
Ganska dyrt dock,men apsolut värt priset.
Det tog ca 5-7 dagar så märkte jag skillnad.