• Laddad

Stokke Tripp Trapp

Har förstått att Stokkes Tripp Trappstol ska vara mycket bra. Någon som vet vad en sån kostar, inkl dyna och bygel?

Såg också att det fanns en kopia som heter Småtroll barnstol växastol. Någon som har erfarenhet av sådana? De kostade 1250, men då var det nog utan dyna.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Stokke Tripp Trapp
  • ElinOlsson

Tripp Trapp går på ca 1500, bara stolen. Tror det finns paket med dyna, bygel och ryggplatta till. Kan det kosta runt 500 kanske?

Har denna stol och är jättenöjd. Barnen kan sitta redan när de är ganska små och treåringen använder sin fortfarande.

• Laddad

Så ryggplatta ingår inte heller? Det trodde jag faktiskt att det gjorde. Tack för dina åsikter. Några fler?

• s k r i n d a

"Normalt" ryggstöd ingår i grundstolen. Ryggplattan är ett extra tillbehör som en del väljer att köpa om man ska använda stolen innan barnet är stadigt.

Babyland brukar ha kampanj på Tripp Trapp i slutet av januari (har iaf haft det de senaste två åren) och om du hämtat ut en "babybox" där får du antagligen hem kampanjinfo i januari med posten, där ingår det oftast även en rabattkupong "köp för 500 få 100 kr rabatt".

Vi köpte stolen vid en sådan kampanj, fick ge 950. Sedan använde vi kupongen dagen efter och köpte bygel, läderrem och dyna. På så vis fick vi en komplett stol (men inte den extra ryggplattan) för lite lägre pris än vad bara grundstolen kostar till normalpris.

• Mammi07

Vi har en småtroll stol!! De e en som har jobbat med Tripp trapp som har gjord denna stolen!!! Den är smalare över sittdelen och så sticker inte "medarna" ut så mycket!! Vi är jättenöjda!! Ludvig satt i en tripp trapp när vi va på cafe och han satt inte alls lika bra tycke ja!! Väldigt smidig att ändra hjöden på både sittdelen och fotdelen!! Vi köpte en dyna som hör till tripp trapp funkar ganska ok, lite stor!! Men de ska finnas dynor till!! Tyvärr vet ja inte vad de kostar!!

• Septemberknodd

Jag vill inte vara negativ, men jag måste säga att vårt inköp av stokkes trip trap är det sämsta inköp vi gjort. Ikeas billiga vita (ja, fula) plaststol är den vi använder. Känns mycket mycket tryggare, med tanke på hur mycket hon vinglar i Stokkestolen. kanske kommer vi att tycka om den sen, men inte nu. Vi rycktes med i all iver, alla skulle ha stokke, liksom. Tänkte bara lägga in det..

• Lilu

Vi har tripp trapp till båda killarna och jag tyckte inte om dom när de var bebis....tyckte de vinglade för mycket åt sidorna. Had hokus pokus tills de va 1 år tror jag. Men nu är dom 4.5 och 6.5 år och sitter fortfarande i tripp trappen. Så de används ju länge.

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Septemberknodd

Skönt att höra att den kommer att komma till användning. Annars är det ju sura pengar! God jul på er, stolsanvändare!

• ThatsHot

vi tog hela kittet det gick på ca 3000 kr

• ThatsHot

Lilu: det kan inte vart samma stol då den är jäkligt stabil??

• ElinOlsson

Jag har sänkt sitsen på min stol, så hon får stöd runt bröstet. Sen stoppar jag en filt eller handduk runt sidorna, så sitter hon bra!

• Piggley Wink

Kolla på blocket, finns massor av beg tripp trapp där. Jag köpte en komplett för 700 som inte ens såg använd ut

• Golvmoppen

Framtill dottern var dryga 1år satt hon i IKEAs vita matstol med bord(dyna då hon var riktigt liten). Hittade sedan en beg. Tripp Trapp med bygel. Hade bygel ett tag, men sedan åkte den också. Både vi och dottern gillar sin Tripp Trapp. Är nog som många säger att den funkar bäst för lite större barn.

Kollat på olika typer av sådana här "växa" stolar och har kommit framtill att man sitter bäst som vuxen i Tripp Trapp, tillräckligt bred.

Svar på tråden Stokke Tripp Trapp