• Mar79ia

Mammabyxor med långa ben?

Jag är 185cm lång och har annars svårt för att hitta långa byxor, men det finns jeans med långa ben. Nu är det dock ännu svårare för jag finner inga mammajeans som är långa i benen. Ja, inga långa byxor överhuvudtaget.
    Har ca 87-88cm i innerbenslängd. Tips på detta, någon?

• Svar på tråden Mammabyxor med långa ben?
  • buffybus

jag är 1,70 och köpte jeans från HM... har fått vika upp en kant på dem också så dem borde passa dig ju

BF 11 feb =)
  • Egensinnig

Jag är också 1,85 och köpte på HM och Lindex och hade inga problem med benlängd. Har ändå långa ben. Iofs i st 44 så det kanske är kortare ben i mindre storlekar?
    Sen har Veromoda långa mammajeans i mindre storlekar. Jag kunde int eköpa där men min långa, smala kompis

Matilda, Matilda........
  • jessiik

polarn och pyret har haft längst av dom jag köpt, HM och lindex har haft lagom långa och jag är lite kortare än dig... så dom tror jag inte riktigt skulle passa...

• svårt att vara unik

Jag är kortare än du (176), men behöver samma innerbenslängd, och jag har ett par jeans från POP som är ok i längd (manglar dem efter tvätt för att dra ut dem, stoppar mangeln innan grenen och låter dem sitta där ett tag ), och två par byxor från Formes, men de är skitdyra... I övrigt har allt varit för kort, inte en chans att hm eller lindex skulle funka.

Blir arg när företag marknadsför byxor med "extra långa" ben, och så är de 83-84 cm långa...

• Mar79ia

Ska kika på VeroModa, eller ja... ska kolla där igen för den butiken vi har här i stan är så liten så jag är tveksam över att de har mammakläder alls.

Egensinnig skrev 2007-12-18 17:05:58 följande:
    Jag är också 1,85 och köpte på HM och Lindex och hade inga problem med benlängd. Har ändå långa ben. Iofs i st 44 så det kanske är kortare ben i mindre storlekar?Sen har Veromoda långa mammajeans i mindre storlekar. Jag kunde int eköpa där men min långa, smala kompis
  • Mar79ia

Var in och tittade och byxorna där med x-tra långa ben var max 84cm i innerbenslängd, tyvärr. Men Tack för tipset ändå!

MammaU skrev 2007-12-18 17:13:05 följande:
    har sett byxor med x-långa ben hos: www.sveali.se gå in under gravid och märket Fun Mum, där finns det såna
  • Mar79ia

Ja, det där är något jag stör mig på också... Man hajar till när det står "extra långa ben" och så är de ändå korta, för mig då.
    Ska kolla på POP och höra mig för hur långa de är.

Eftersom vi har samma problem så kanske du hittat nån snygg jeanskjol istället för byxor? :)

svårt att vara unik skrev 2007-12-18 17:54:30 följande:

Jag är kortare än du (176), men behöver samma innerbenslängd, och jag har ett par jeans från POP som är ok i längd (manglar dem efter tvätt för att dra ut dem, stoppar mangeln innan grenen och låter dem sitta där ett tag ), och två par byxor från Formes, men de är skitdyra... I övrigt har allt varit för kort, inte en chans att hm eller lindex skulle funka.Blir arg när företag marknadsför byxor med "extra långa" ben, och så är de 83-84 cm långa...
  • svårt att vara unik

Mar79ia - Jag har faktiskt fått låna en jättesnygg jeanskjol, även den från POP. De verkar dock inte ha några jeanskjolar i sortimentet just nu...

• EmmaE86

Såå tråkigt att dom inte kan tillverka mammajeans för oss som är över 180! Själv har jag gått 8 månader med jeans som vart för korta! Har även sytt ner ett par, så dom e normal långa i benen, men så tråkigt ändå!
    Hm.s jeans är ändå lite bättre i storlekarna är övriga affärer tycker jag!

• Petal

HEj, jag är ca 179 med långa ben och har haft precis samma problem. Köpte byxor på både HM och Lindex som jag lagt ner ca 3-4 cm. Har inte hittat några som passar utan justering.
    Letar desperat Jeans! De på pop var snygga men för korta...

• Mar79ia
    Petal skrev 2007-12-19 10:36:44 följande:
    HEj, jag är ca 179 med långa ben och har haft precis samma problem. Köpte byxor på både HM och Lindex som jag lagt ner ca 3-4 cm. Har inte hittat några som passar utan justering. Letar desperat Jeans! De på pop var snygga men för korta...
    Har kikat på jeansen på åde HM och Lindex och ja, alla ställen som har mammabyxor. Men förstår inte riktigt hur man kan lägga ner dom? Finns ju inte direkt mycket som är upplagt vid fötterna...
  • gumsemumsan

Är 184 och köpte ett par jeans från HM, mörkt blå, de var tillräckligt långa men sitter tyvärr riktigt illa om häcken Sen köpte jag ett par ljusblå från Ellos, de får JAG vika upp en decimeter, men de sitter skitbra iaf.

Tja, visst är det svårt att hitta byxor. Det är ju svårt annars, men nu är det helt galet svårt. Jag hittade även ett par svarta byxor på HM som var riktigt långa, men däremot samlar de på sig damm. Hihi, bara fel på alla byxor.

• Petal

Mar79ia - jag har inte hittat några jeans tyvärr utan bara köpt vanliga svarta från HM och ett par rutiga från Lindex. på dessa fanns det marginal att lägga ner några cm! :)
    Letar fortf jeans...

• sibbe

Jag behöver 92cm innerbenslängd och köper således alla mina byxor på internet eftersom det inte finns så långa byxor i butikerna. Mina favoritmärken:

TopShop - har några butiker i Sverige (Stockholm, Göteborg, Lund).

Long Tall Sally - har webbutik som funkar utmärkt. Butiker i England.

Båda märkena brukar ha ett litet utbud med mammakläder, mestadels jeans.

Om man befinner sig i England kan jag rekommendera Dorothy Perkins som har riktigt billiga och snygga kläder.
    I övrigt rekommenderar jag Ebay - där kan man göra riktiga fynd!

• Cissi linde

köpte ett par fin mamma brallor på kappahl sen sprättade jag upp längst ner så dem blev lagom långa.  är 1.77. Hittade aldrig brallor i lagom längd.

Ta en dag i taget!!!
  • Mar79ia
    sibbe skrev 2008-01-04 22:06:47 följande:
    Jag behöver 92cm innerbenslängd och köper således alla mina byxor på internet eftersom det inte finns så långa byxor i butikerna. Mina favoritmärken:TopShop - har några butiker i Sverige (Stockholm, Göteborg, Lund). Long Tall Sally - har webbutik som funkar utmärkt. Butiker i England. Båda märkena brukar ha ett litet utbud med mammakläder, mestadels jeans. Om man befinner sig i England kan jag rekommendera Dorothy Perkins som har riktigt billiga och snygga kläder.I övrigt rekommenderar jag Ebay - där kan man göra riktiga fynd!
    Då är du aningen längre än mig då, men ändå har vi samma problem att hitta långa byxor. :)
    Ska kika på de ställen du rekommenderade, men jag antar att det blir lite dyrare när man beställer?!
    Tack iallafall!
Svar på tråden Mammabyxor med långa ben?