• ict

Vart får ni tag på "Fintvättmedel"?

I vilken typ av affär?

Jag bor i Sthlm´s trakten...har tittat i vanl mataffär ex.vis i City...men, hittar inget.

Jag har Grumme vit och kulör, och på den står det att det ska finnas fintvätt i deras märke- men, jag hittar inget alls...

• Svar på tråden Vart får ni tag på "Fintvättmedel"?
  • skorpionen80

Maxi. Men då är det (nog) inte Grumme...

• ict

Märket spelar iprincip ingen roll...bara jag får tag på det!

Umhum...får kolla vart närmsta Maxi ligger!

• Häxan Hedda

Har aldrig hört talas om "fintvättmedel"
    Märkningen fintvätt på ett plagg menas ju att maskinen bara får fyllas till hälften då plagget ska tvättas.

• ict

Jag kollade på Grumme, som jag har för tillfället- om det material som jag vill tvätta- och de skriver på sina andra....kulör och vit...att till visst material bör/ska man använda fintvättmedel- och att Grumme har det...men, jag har inte hittat.

Jag har inte varit iväg till Maxi ännu, men...det blir intressant att om de har det där.

Häxan Hedda skrev 2007-12-20 00:19:29 följande:

Har aldrig hört talas om "fintvättmedel"Märkningen fintvätt på ett plagg menas ju att maskinen bara får fyllas till hälften då plagget ska tvättas.
  • garib

du kan köpa y3,det är fintvättmedel.det är små påsar i en liten kartong.passar till ull också

• skorpionen80
    garib skrev 2007-12-20 10:26:19 följande:
    du kan köpa y3,det är fintvättmedel.det är små påsar i en liten kartong.passar till ull också
    Det var det jag hade köpt! Perfekt till semestern också med de små påsarna. Löser upp sig bra i handtvätt.
  • ict

Har du köpt den på likn Konsum, Ica, Hemköp..?

garib skrev 2007-12-20 10:26:19 följande:
Svar på tråden Vart får ni tag på "Fintvättmedel"?