• Lenitsa

Bo i Edsberg/edsängen?

Någon som bor här och kan berätta om detta område? Bra för barn? LUgnt? Mycket lekparker och skolor? tacksam för svar!

Lenitsa.

• Svar på tråden Bo i Edsberg/edsängen?
  • viracocha

Hej
    Jag är ganska nyinflyttad i Edsberg och mitt intryck hittills är att det är mycket lugnt. Vi hör ingenting från vår balkong. Det finns massor med lekplatser, skola och dagis. Sedan är det ju nära till skog och elljusspår. Har du fler frågor är det bara att fråga.

• Lenitsa

Vet du hur skolorn är och hur det är kring edsbergs centrum? Är det lugnt o så där också?

• viracocha
    Lenitsa skrev 2007-12-18 23:19:53 följande:
    Vet du hur skolorn är och hur det är kring edsbergs centrum? Är det lugnt o så där också?
    Jag antar att allt är relativt. Men jag har varken läst eller upplevt att skolan i Edsbergs centrum skulle vara annat än som en vanlig högstadieskola. Edsbergs centrum är jättemysigt speciellt nu när det är julmarknader och sånt på helgerna. Dessutom är det loppis inne på galaxen varje lördag.

Hur menar du lugnt? Om det är bråkigt eller?
  • Lenitsa

Ja precis om det är bråkigt kring centrum, dvs om det är mycket ungdomsgäng och bråkigt på kvällar o nätter? VI bor nu i kista o här är det mycket ungdomsgäng som rånar och bråkar med andra ungdomar. SÅnt vill vi bort ifrån.

Bor det föresten mycket barnfamiljer där omkring?

• Lenitsa

Någon mer som kan berätta om edsberg eller edsängen? Finns det fina cykelvägar till tex stinsen o sollentuna centrum?

• viracocha

Nej jag har inte sätt några ungdomsgäng. Det känns som att småbarnsfamiljer äger området :)
    Det finns cykelvägar till centrum och stinsen men det tar väl en liten stund att cykla dit.

Svar på tråden Bo i Edsberg/edsängen?