• J E S S

Vattniga flytningar innan förlossning!

Många härinne + livet utanför FL verkar ha vattniga flytningar strax innan förlossningen sätter igång.
    Många har tom åkt in för de tror att det är vattnet som börjar sippra.

Jag åkte in igår för jag trodde de va vatten o tom de därinne visste inte utan jag fick komma tebax efter 2 timmar för en ny undersökning..

Finns de några härinne som haft vattniga flytningar som sedan strax efter har fått åka in?
    Vi som har detta just nu behöver lite feedback på detta så kanske vi blir lite glada

Amy 000120 + BF 071220
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-19 06:57:13:
    Jag söker er som redan fått eran bebis, hade ni några vattniga flytningar precis innan ni fick åka in till förlossningen?
  • Svar på tråden Vattniga flytningar innan förlossning!
  • J E S S

*puff puff*

Amy 000120 + BF 071220
  • KajsaP

Jag har fått mer och vattnigare flytningar. Har 10 dagar kvar till beräknad förlossning. Ringde min barnmorska för rådfrågning. Hon sa som sagt att flytningarna blir mer vattnigare, och så länge som det inte rinner längs med benen var det ingen fara sa hon. Hon pratade även om att det kan vara lite urin som kommer fast man inte känner sig kissenödig. Inte så trevlig tanke kanske, men man är ju ständigt kissenödig nu för tiden, så lite logik kan det nog finnas.

Det är mina erfarenheter i alla fall...

• J E S S

Ja, vi har en tråd för oss som INTE fått barn än, nämligen denna:

www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28031738.html

Jag sökte information från de som redan fått barn som vet lite mer...

Finns de några fler med dessa erfarenheter + förlossning efteråt?

Amy 000120 + BF 071220
  • KajsaP

Hoppla! Ja, det var ju inte meningen. Tänkte mig inte för eftersom rubriken fanns under "Gravid". Kanske du kan hitta svar under rubriken "Förälder" och sedan "efter förlossningen". Lycka till!!

• KajsaP

Fast i och för sig...då har ju allt redan varit. Vet inte vad jag tänkte på. Ska nog lägga mig igen...

• ebben

J E S S-vad sa de på kollen då??
    Jag har fått 3 barn o läkt vatten vid 2 av dessa tre-kan säja att man vet inte alltid!
    har varit så LIITE o INTE alls blött ner en binda på nån timme mm,som vissa säjer är ett tecken på vatten.
    Har inte luktat eller så heller varje gång!
    EN gång luktade det lite sperma aktigt/havsvatten.det kan vara ett tecken.
    Du ska KRÄVA att de kollar fostervattenmängd o att de kollar om det är vatten-det kan de på förlossningen.Både du o bebben kan få infektioner som kan vara allvarligt ,om det är vatten.
    In på koll!!

• ebben

man blir igångsatt om det är vatten.

• J E S S
    KajsaP skrev 2007-12-19 08:44:31 följande:
    Hoppla! Ja, det var ju inte meningen. Tänkte mig inte för eftersom rubriken fanns under "Gravid". Kanske du kan hitta svar under rubriken "Förälder" och sedan "efter förlossningen". Lycka till!!
    Ja, de klart, där skulle jag ju lagt in tråden
    De gör ju inget att "allt redan varit", de e ju då de vet va de ska svara oss andra med för lugnande ord
    ebben skrev 2007-12-19 08:50:28 följande:
    J E S S-vad sa de på kollen då??Jag har fått 3 barn o läkt vatten vid 2 av dessa tre-kan säja att man vet inte alltid!har varit så LIITE o INTE alls blött ner en binda på nån timme mm,som vissa säjer är ett tecken på vatten.Har inte luktat eller så heller varje gång!EN gång luktade det lite sperma aktigt/havsvatten.det kan vara ett tecken.Du ska KRÄVA att de kollar fostervattenmängd o att de kollar om det är vatten-det kan de på förlossningen.Både du o bebben kan få infektioner som kan vara allvarligt ,om det är vatten.In på koll!!
    De kollade i livmoderhalsen medans en ruckade på huvudet men de kom inget vad de såg. Sen fick jag på mej en binda o komma tebax efter 2 timmar. De som de såg på bindan sa de att de va för lite för att de skulle vara vatten. Men jag håller koll. Idag är det inget alls, så jag tror bara att det är väldigt vattniga flytningar...
    Amy 000120 + BF 071220
  • ebben

Fattar INTE att de sa att det var för lite för att vara vatten?! jag läkte inte alls mycket!!

• J E S S

Jasså?
    usch, nu blir jag lite orolig igen.
    Med tanke på att huvudet inte är fixerat så kan de ju vara farligt att gå så här, för navelsträngen kan ju klämmas fast mellan blygdbenet och bebisens huvud.
    Men som sagt var, idag har de inte kommit något alls...
    Ska verkligen hålla mera koll...

Krävde du att kolla fostervattensmängden, eller hur fick du reda på att de va vatten?

Amy 000120 + BF 071220
  • ebben

Nä,min läkare gjorde det på en gång! mycket viktigt att veta om det är vatten eller ej. Vid min 1a förlossning fattade jag inte att det var vatten,men värkar kom efter nåt dygn så det var okej.Då konstaterade de att vattnet sipprat.Jag förvånad? trodde ju bara jag var svettig!?
    2a gången var jag mer uppmärksam,o åkte in på koll då jag upplevde mig så där lite "svettig" mellan benen.Läkaren hade svårt att avgöra om det var vatten eller ej,men efter att ha gjort UL o kollat navelsträngens flöde o vattenmängd så ansåg han att jag hade LITE för lite vatten,vilket tydde på att det antagligen var vatten som sipprade ett par dar-så det blev igångsättning!

• TiTi

Jag fick vattniga flytningar och trodde att det kunde ha varit vattnet som sipprade. Men när jag nämnde det efter mitt 3dygn med regelbundna värkar, sa bm som undersökte mig att, jag verkar vara en orolig person, och sa att det inte var vattnet.

Men när det äntligen började hända något och jag var öppen 4cm, bestämde sig min dåvarande bm att spräcka hinnan, var det nästan inget vatten kvar.

Det är så där, de vet inte alltid bäst!! Lycka till!!

• AlwaysOnMyMind

Jag fick som vattniga flytningar dagen innan jag födde men det visade sig vara slemproppen ..

• Upptagen

ett par dagar efter att slemproppen hade lossnat fick jag vattniga flytningar, och bara några timmar senare gick vattnet. Mindre än ett dygn senare föddes dottern.

Svar på tråden Vattniga flytningar innan förlossning!