• Aiwendil

    Så less på KappAhl ...

    Är det bara jag som har otur eller vad?

    Jag tycker KappAhl kan ha en del snygga kläder så jag har handlat där
    i många år och så men nu kommer jag aldrig (och då menar jag aldrig)
    mer att göra det. Idag var det droppen.

    1. Har flera gånger råkat ut för dålig kvalité på kläderna.
    Efter en eller två tvättar ser de ut som jag haft dom i minst ett år.

    2. När jag gått tillbaks för att påpeka detta så har jag fått höra saker som:
    Det är BARA DU som kommit tillbaks med detta plagg. Vi har sålt HUNDRATUSENTALS och inte en enda kund har klagat.
    (Av erfarenhet vet jag att man inte alltid orkar gå och klaga
    över saker man tex kan sy ihop själv)

    Idag gick sonens byxor sönder.
    Dom var nya men jag köpte dom för några månader sedan för jag blev så kär i dom.
    Han kunde ju inte ha dom då men har äntligen vuxit i dom... för att använda dom två gånger och nu är dom trasiga
    Blir så ledsen OCH arg.

    Jag orkar inte gå och "klaga" längre.
    Jag vill inte behöva sy nyinköpta kläder bara för att jag kan sy dom!

    Detta har nu gjort att jag faktiskt aldrig kommer handla på KappAhl igen.

    ÄR det JAG som har sån himlans otur eller vad?

    Ps. Har arbetat i klädbutik...

  • Svar på tråden Så less på KappAhl ...
  • Aiwendil

    26 klick och ingen haft sån otur som jag... Fundersam

  • Deathstar

    Jag har haft otur med underkläder där.... strumpor som går sönder efter 1-2 användningar Fundersam


    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Bf 24 Mars 2008(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • morvern

    har faktiskt aldrig gått å klagat... jag sitter å gnäller för sig själv istället. :(

  • Aiwendil
    morvern skrev 2007-12-18 22:09:05 följande:
    har faktiskt aldrig gått å klagat... jag sitter å gnäller för sig själv istället. :(
    Ja precis.. det är ju det jag menar
    Man orkar inte alltid gå och vara en gnällkärring men eftersom jag själv arbetat i butik så är det BRA om kunden kommer tillbaks och säger vad som är fel, så man kan göra nått åt det och få nöjda och glada OCH ÅTERKOMMANDE kunder istället.

    Usch.. jag är så less.
    Funderar på att skriva ett mail till dom.. inte till butiken här där jag bor utan huvudkontoret.
  • Tessan85

    ring å klaga å kolla vad de säger i butiken. annars ring till huvudkontoret å klaga. det skulle nog jag gjort!! lycka till!!

  • lindalag

    De måste ju få veta att ni är missnöjda, hur ska de annars förbättra?

    Men, jag förstår att man blir less och vem vill känna sig som en surkärring...

    Men ett brev eller telefonsamtal till huvudkontoret tror jag är en jättebra idé. Och så är det väl bara att fortsätta handla och hoppas på det bästa!


    Faber quisque fortunae suae, tänk på det!
  • Aiwendil

    Tessan
    Jag har blivit så otrevlig bemött i butiken nu flera gånger så jag får ont
    i magen bara jag tänker på att prata med dom...
    Men som sagt.. ett mail till huvudkontoret är nog på sin plats.
    Vill bara veta om det är fler som råkat ut för dålig kvalité på sina kläder därifrån.
    Sen att personalen här där jag bor inte är den bästa...
    (ska dock tilläggas att det finns en och annan trevlig i den butiken)

  • Aiwendil

    lindalag
    Ja precis...det är ju därför jag gått tillbaks och berättat vad som hänt
    Sen att man får skit för det gör ju saken inte roligare.. *suck*

  • Älskade vovvsing

    det är bra att du säger till! Jag är åxå sån och har fått samma svar ett par ggr och svarar då blixtsnabbt: -Nä, det är för att folk inte VÅGAR säga till, själv har jag hört det massor av ggr. Det är ju sant!


    trött på höst och vinter... =( -redan!
  • lindalag
    Aiwendil skrev 2007-12-18 22:17:51 följande:
    lindalagJa precis...det är ju därför jag gått tillbaks och berättat vad som hänt Sen att man får skit för det gör ju saken inte roligare.. *suck*
    Men varför får du skit, hur? De borde ju vara glada att de får reda på om något är fel, för nöjda kunder vill de väl ha..?

    Har själv jobbat i butik och jag tänker bara på hur jag mötte folk med reklamationer, alla andra reaktioner känns så främmande för mig...
    Faber quisque fortunae suae, tänk på det!
Svar på tråden Så less på KappAhl ...