• annry

Bästa vällingen vid hård mage???

Min dotter är 22 mån och har sedan amningen uttrappades blivit hård i magen. Dricker Sempers 12-mån välling 2 dl morgon och kväll. Har blandat i katrinplommonpuré och försöker dra ner på mjölkmat, ge mer frukt och grönt och fibrer. Tror vällingen kan vara en stor bov i det hela och tänkte testa en annan sort.
    Någon som vet vilken som funkar bra? Sempers 15-mån med plommon/banan? Nestlés med päron från 15 mån?
    Tips tack!

• Svar på tråden Bästa vällingen vid hård mage???
  • annry

Hemliga jag skrev 2007-12-18 22:39:57 följande:

lemolac semper
    Hittar inte den på Sempers hemsida. Vad är det för speciellt med den?
  • Mia118

Hade det inte vart för mjölken så kunde du blandat ner lite messmör i vällingen...Sätter fart på magen!Flört

• Leija

Blanda i messmör i vällingen.
    Men mina tjejer har ALLTID blivit hårda i magen av just semper. vissa barn klarar nog inte av den vällingen, har hört fler som blir så med, så mitt råd är att byta vällingmärke !

• Samala

Hej!
    Min son (21 mån) har haft jätteproblem med hård mage. Vi tog bort mjölk helt från kosten, alltså även vällingen, och nu e hans mage mycket bättre.
    Allergiproverna visar dock inget onormalt, men trots det reagerar hans lilla mage på just mjölk.
    Men om du ska ta bort mjölken, så kontakta sjukan för din dotter behöver säkert extra kalcium då.

Jag tror det ska finnas en mjölkfri välling på Apoteket, men jag är inte säker.

Hoppas att ni snart får ordning på lilla magen

• JessicaB

Nestlé är skonsam mot magen. Messmör el olja i vällingen gör också susen.

• Yrslan

Men varför ge välling alls? Hon är så stor nu att hon kan äta den mat hon behöver utan att äta välling.

• JessicaB

Min tjej äter också välling fortfarande, ser inget fel i det. Vuxna äter ju ocksp välling trots att dem äter mat..

• ejja81

många äter välling på kvällen även om dem är 4 år,,,,är nog vana   men vill dem ha det är det ju ok,,,äter ju annat under dagarna

• MiDaMi

JAg skulle tipsa om masvälling, har hört att den e bra mot hårda mager... Lycka till!!

• FamiljenJohnsson

Efter att min största dotter vart förstoppad av sempersvälling när ja fick henne, beslöt ja mig för att alldrig använda det mer, för hon slutademed välling vid 6 månader för att hon kände väll sj att hon fick ont i magen..

Så ja säger bara hurra för Nan 1,2 och Nestles

*Olivia 011108*Liam 030817* & *Alma 060712*
  • hemliga lotta

Majsvälling ger man vid diarre, den är stoppande!!!
    Jag har börjat med semper bifidus, från apoteket, den innehåller laktulos.
    Kontakta Bvc så dom hjälper dig!

• Kajak

Man kan ge Majsvälling till hård i mage oxå, inte bara vid diarre eller så.

• annry

Tack för alla tips! Ska pröva mig fram men just nu är det Nestlé päron från 15 mån som gäller. Blandar i någon sked katrinplommonpuré och även lite Laktipex nu i början. Hoppas sanrt kunna skippa Laktipexen och bara reglera det hela med kosten. Visst klarar hon sig utan välling men jag tycker det är en bra del av en frukost. Hon äter inte gröt och youghurt och smörgås blir så tradigt i längden.

God Jul på Er alla!

• petsod

Vår dotter på 2 ½ har haft lös mage och då har vi uteslutit fullkorn- och istället gett majsvälling så jag skulle tipsa om fullkornsvälling för det är fiberrikt och sätter fart på magen.

• Eli06

vår son var konstant förstoppad från dag 1 till han var 6-7 månader. åt mängder av laxermedel av olika slag!
    vi testade majsvälling men det blev han bara hårdare av, för vår son var mild havrevälling det som funkade bäst. men som någon sagt innan, ha i lite olja eller messmör. kan hjälpa lite!

• Alle

Vi använder Sempers mild fullkorn från 8 månader till sonen, 23 månader. Han behöver inget kraftigare - för mycket fullkorn är inte bra för små magar.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Bästa vällingen vid hård mage???