• Anonym (öronont)

Efterlyser fler som har problem med blixtrande, ilande smärta bakom öronen!?=?

Som rubriken lyder, jag har i perioder kan man nog säga, problem med att det helt plötsligt ilar/blixtrar till bakom örat kan hända på vilken sida som helst, detta gör så satans ont så ibland vet jag inte vad jag ska ta mej till, det vara i allt från 1-8 sekunder, det känns som om nåt i mej vid örat gick sönder och jag håller på att dö...min pappa trodde på att en nerv kommer i kläm, jag har försökt att uppmärksamma om detta kommer i samband med nån rörelse men det kan komma närsom helst...jag jobbar i kassa och en gång fick jag ett sånt blixtrande bakom örat, kunden frågade vad det var med mej för mina ögon spärras upp och man ser väl helt freak ut, det gör så enorm ont vissa gånger, om någon vet vad detta är eller nån mer som har så, berätta gärna för jag blir lite orolig om detta kanske inte är så bra??

• Svar på tråden Efterlyser fler som har problem med blixtrande, ilande smärta bakom öronen!?=?
  • miss maple

Jag har haft sådär själv och det kan komma när som helst.
    Det är troligtvis som din pappa säger att det är en nerv i kläm.

• miss maple

Ska tillägga att det kan kännas vid tinningen, på sidan av huvudet.
    Jobbigt är det medans det pågår.

• Anonym (öronont)

Weee!!!!
    Jag är inte ensam iallafall då!! eller, jag önskar ju inte detta till nån annan, det är väl inget man lider av men när det händer så gör det så ont ibland...
    Så det händer dej aldrig längre?? Mej går det i perioder..

• Anonym (öronont)

Ok, mej känns det bakom örat bara, vi kanske inte har exakt samma nerven i kläm, men då vet jag att det nog är en nerv...

• Ireth Elanessë

Jag har också så men i mitt fall så hör det till min migränsjukdom som jag har.

• Anonym (öronont)

Ok, jag har ingen migrän...men då är vi fler...

• Skarpa

Jag får också så ibland. Jobbigt, men som tur är går det ju över rätt snabbt!

Why does everything I whip leave me?
  • Anonym (öronont)

Jaha, så vi är allt några stycken med åkomman! Det är nog vanligare än man tror då kanske, men fy vad jobbigt det kan vara när det håller på så ett par ggr på rad...

• miss maple

Anonym (öronont) skrev 2007-12-19 01:22:38 följande:

Weee!!!!Jag är inte ensam iallafall då!! eller, jag önskar ju inte detta till nån annan, det är väl inget man lider av men när det händer så gör det så ont ibland...Så det händer dej aldrig längre?? Mej går det i perioder..
    Det var rätt längesen sen sist.
    Kan ju hoppas att jag slipper det.
Svar på tråden Efterlyser fler som har problem med blixtrande, ilande smärta bakom öronen!?=?